tiistai 26. huhtikuuta 2011

paluu arkeen

8 kuukautta takana 10 viikkoa jälellä. ranskaelämää siis. Toki elämä jatkuu tänki jälkeen, mutta jotenki oletin tän vuoden kestävän kauemmin. Tuntuu ku aika ois menny tuplanopeudella, enkä oikeestaan oo ehtiny ihan kunnolla ees tajuta,  mitä tapahtuu. Tuntuu ihan tosi oudolta ajatella, että 2 kk päästä, mä pakkaan kamat kasaan, hyvästelen tän perheen, Saint-leun ja Pariisin, ainaki joksikin aikaa. Palaan varmasti vielä joskus, mutta tuskin enää yhtä pitkäksi aikaa. 
      Samaan aikaan ku on haikeeta aatella, että tää vuosi loppuu, ni ootan tosi paljon heinäkuun Aasia-matkaa. Pitäs varmaan alkaa järjestää vähä asioita pikkuhiljaa, ettei iske sitte paniikki viimehetkellä, mm. vakuutusjutut, rokostukset yms pitäis hoitaa. Kuhan vaan saisin itteeni niskasta kiinni... Ootan myös Ouluun paluuta. Meenhän toki käymään pääsykoereissullaki oulussa, mutta sillon ei oo niin paljoa aikaa... syksyllä sitte ehtii kunnolla nähä kaikkia ihmisiä ilman aikataulutusta ja jumittaa ja vaihtaa kunnolla kuulumiset kaikkien kanssa.
      Ennen tätä päivää, kiinnostus ranskankielen opiskeluun oli suht korkealla, mutta tänään ku oon puhunu tän perheen entisen aupairin kanssa, joka on täällä visiitillä, ni hän ei oo kertomuksillaan sen opiskelusta mitenkään vakuuttanut mua siitä, että ranska olis se mun juttu. Leena, näiden 7 vuoden takainen aupair, siis opiskelee ranskan kääntämistä... Jutut mitä Leena on kertonu tänään, ni vahvistaa mun ajatusta siitä, että mun pitää saada tehdä jotain muuta ku nyhvätä jonku tekstin kanssa.... ei siis siinä mitään jos tykkää, mutta mulle pitkään paikallaan oleminen ei oikein sovi. Nyt mua vähä ärsyttääki, että meenkö ihan turhaan sinne pääsykokeisiin, mutta voihan mun mieli toki muuttua jos vaikka satun saamaan paikan... 
       Ainiin ja oon unohtanu hehkuttaa mun viime viikonlopun kirppislöydöistä. Oon super tyytyväinen, koska löysin itselleni vitosella sandaalit ja vitosella  myös uuden kivan ja sopivankokoisen laukun :)) Olin jo aatellu, että mun pitää lähtä kenkäostoksille sitte ku saan tän kuun palkan, mutta nyt voin kalliiden kenkien sijasta ostaa jotain muuta kivaa! Myös Ranen uudet kengät näkyvät alla olevassa kuvassa! Laukusta ei valitettavasti oo mitään järkevää kuvaa, mutta se on sandaalien kans saman värinen, nahkanen aika normilaukku :) Tossa alemmassa kuvassa se näkyy vähäsen...

 
      Tää päivä on menny lähinnä takapihalla lukien ja torkkuen. Miten ihanaa onkaan vaan nukkua aurinkotuolissa ilman, että mikään, muutamaa kärpästä lukuunottamatta, häiritsee sua :) Ja tänään oli vielä kaiken lisäksi sopivan lämmin, ku tuuli mukavasti. Ei siis niin kuuma, että alkais ahistaa ja pitäs paeta varjoon riippumattoileen!  Ja ilokseni oon myös huomannu, että ranskankielisten kirjojen lukeminen käy yhä vaivattomammin. Nyt oon parhaillaan lukemassa neljättä kirjaa, joka tosin loppuu ihan kohta. Alussa mä luin paljon jotain lasten kirjoja sunmuita, mutta ei niitä lasketa. Ihanaa ku voi jo lukea jotain oikeaa kirjallisuutta ranskaksi. Ku tuo kirja loppuu ni voisinki pyytää Valérieta suosittelemaan mulle jotain vähä vaativampaa lukemista :) tai sitte pysyttäydyn vielä yhden kirjan verran nuorten kirjoissa... Paluu arkeen ei siis oo ollu mitenkään erityisen rankka :) hauskaa viikkoa kaikille!

2 kommenttia:

  1. Peveeee! Sillonko mää lähin nepaliin ja menin kyseleen rokotuksista niin ne sano että olis pitäny ottaa 6kk aikasemmin, eikä niitä ennää voinu ottaa. Ajattelin vaan kertoa. Ei mulla muuta :D Kivoja kuvia! -J

    VastaaPoista
  2. okeii, ihan hyvä tietää... :D

    VastaaPoista