maanantai 28. maaliskuuta 2011

"äiti äiti, mikä on kriisi? Alibullenin neidit sanoi, että perheessämme kytee kriisi."

2 viikkoa jäljellä korkeakouluhakuaikaa. se on 2 viikkoa liikaa. Olin viisaamman tahon neuvosta ajattelematta opiskelujuttuja pari päivää tai oikeastaan viikon, mutta nyt tänään taas ne on väistämättömästi palautunut mun pääkoppaan. Tänään mulla on ollu aivan liikaa aikaa ajatella. Oon aina luullu, ettei mikään asia saa mua stressaamaan, mutta taisin olla valitettavasti väärässä. Nään ihme unia ja heräilen yöllä ja oon ihan varma, että se johtuu vaan siitä, että mua ahdistaa, koska mun pitäisi tehä päätöksiä, jotka vaikuttaa, jos nyt ei koko loppu elämään, ni ainaki mun elämään ensi syksynä. Ja ärsyttävää on, ettei kyse oo siitä mitä haluaisin opiskella, vaan siitä, että onko taloudellisesti kannattavaa mennä pääsykokeisiin, minkä ala ei välttämättä loppupeleissä oo se mun ala... Tarvisin jonku puolueettoman tahon kuunetelemaan mun valitusta, ketään vapaaehtosta?
        Mun lamaannuksesta johtuen tulin tänään koulusta suoraan kotiin, ja vaikka aurinko paisto ni oon vaan möhöttäny sisällä. Pöljää sinäänsä, koska huomiseks on luvattu vesisadetta... Mutta aion saada tänään aikaseks jotain hyödyllistä opiskelujen suhteen. mutta eiei, ht-netti ja youtube on hirveen kivoja vaihtoehtoja. Onneks sentään kuivaniemipuhelu ja chubby cuppy cake boy on piristäneet mua tänään :) Illalla ruua jälkeen kävin vielä pumpissaki, ettei ihan lusmuiluksi menis tää maanantai. Oli uus ohjelma, ja huomenna on ihan varmasti joka paikka jumissa... Mietin aina jotain hirveitä esim. ojentajalihassarjoja tehdessä, että niistä on varmasti hyötyä, sitte ku syksyllä pääsen taas kipuaan hepan selkään :) ...ja hauislihaksien kohalla kuvittelen kantavani pupelle koiran ruokaa tai hepoille porkkanasäkkejä. Toimii! 
        Tänään on kyllä ollu ihmeellinen päivä, kaipasin sitä elämää, mikä mulla oli suomessa, ja toisaalta on vieläki, ainaki osittain. Oon täällä oppinu nauttiin siitä, että vaan on tekemättä mitään, mutta kaipaan silti sitä, että edellisiltana pitää vähän aikatauluttaa kaikkia menoja, että ehtii toteuttaa kaikki suunnitelmansa. mulle ei pitemmän päälle sovi tämmönen elämä, etten harrasta mitään. Ootanki enemmän ku kuuta nousevaa, että pääsen taas olemaan kiireinen :) Tosin aion kyllä silti nauttia täysin siemauksin tästä vapaudesta, mikä mulla täällä nyt on; ei pahemmin mitään velvollisuuksia, saatikka tiukkoja aikatauluja, kukaan ei oo kyselemässä mun menemisiä, eikä haittaa vaikka puhelin ois kiinni, enkä kuitenkaan (toivottavasti) missaa mitään elintärkeää. Mutta elkää rakkaat ystäväiset huoliko, kyllä musta, kaikesta vapaudesta huolimatta, tuntuu siltä, että palaan syksyllä suomeen ainakin vähäksi aikaa :) Nyt voisin kattoa jotain hömppävideoita vähän vielä ennen nukkumaan menoa ja unohtaa kaikki kouluasiat ainaki yönajaksi ! Öitä hanit, tänään mulla oli erityisen ikävä kaikkia<3
      

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti