perjantai 4. maaliskuuta 2011

Ikinä ei saa tuhlata yhtään hetkee

Hyvin nukutun yö jälkeen söin vähä aamiaista, siivosin tv-huoneen ja kävin hölkkäämässä hostmaman kanssa metsässä. Oli kiva lenkkeillä pitkästä aikaa ja huolimatta siitä, että oli aika kylmä, vaan jotain +6 niin aurinko paisto pilvettömältä taivaalta ja lämmittiki vähäsen :) Mukava alotus perjantaille. Syötiin lenkin jälkeen lounaaksi punajuurisalaattia, endiivejä margariinissä, sokerissa ja suolassa käristettyinä (aika herkullista :P), munakasta ja jälkkäriks appelsiinejä. Ruokalevon vietin youtuben "funniest pets and people" -videoita katsellessa... mitään hyödyllisempäähän ei kannata tehdä. Tuli kyllä vähä ikävä kaikkia eläimiä... erityisesti sitä yhtä mustaa ja karvaista <3 En tiiä mikä eläimissä on niin hauskaa, mutta saatan jumittaa keittiössä ja tuijotella takapihan lintujaki ihan vaan huvikseni. Marie aina ihmettelee mitä ihmeellistä mä niissä nään, mut on hauska kattoo ku erinnäköset ja väriset linnut viipottaa nurmikolla ja saalistelee matoja. oonkohan ihan terve? ehkä en...
       Käytiin Auchanissa shoppaileen lempparinaapurin kanssa, eipä sieltä kyllä mitään soijamaitoa kummosempaa tarttunu mukaan, mutta nyt vihdoin voin juoda hostiskän hyvältä haisevaa kahvia... Aina kouluaamuina kateellisena katon, ku Pitou lämmittää maitoa ja laittaa sinne sekaan ihmekahvipapanoita. Se haisee niiiin hyvälle. Nyt mäki voin juoda sitä... hähää! illalla leivoin pitsaa ruuaksi, en tiiä miten voin saada halutessani kahden pitsan leipomiseen kulumaan erittäin kauan aikaa. Alotin ruoanlaiton jo ihan tosi hyvissä ajoin ja silti pitsat oli valmiita vasta seittemältä. nookei, nautiskelin samalla kahvia ja kuuntelin musiikkia ja saalisin muurahaisia... kyllä, muurahaisia!! Nuo pienet vilistelevät, ällöttävät öttiäiset on (joka keväiseen tapaansa) vallannut talon. Tai no okei ei niitä nyt kovin montaa oo. Mulle riittää et nään kaks yhtä aikaa ja siltiki illalla nukkumaan mennessä tuntuu et niitä vilistelee selkää ja jalkapohjia pitkin. Mun huoneessakin oli yksi. Mutta suojasin huoneen neljällä muurahaisenhoukutinansalla ja puolella pullollisella ötökkämyrkkyä. Olin eilen illalla varma, että pökerryn ite siihen myrkkymäärään, mutta ihan pirteänä mä aamulla nousin. Tiiä sitte missä tainnuksissa mä oon yönaikana ollu... 
       Töitten jälkeen katoin Inception -leffan Marien kans, tai no enimmäkseen kyllä yksin, koska edellä mainittu sisarpuoleni tais nukahtaa puolen tunnin jälkeen.. Täällä on kyllä huippu kattoa leffoja, ku näillä on kotiteatteri :) kiva kattoa kotonaki leffat pienen telkkarin sijasta valkokankaalta! Leffa oli hyvä, tosin oisin voinu kattoo sen heti perään toisen kerran, jotta oisin ollu kärryllä alusta asti. Ehkä katon sen uudestaan tässä jokupäivä. Leffa kyllä kruunas huipun päivän. Tänään on ollu koko ajan tosi huippu fiilis, sitä mistä se johtuu, en osaa sanoa. Mutta kivaa se silti on!  Ja vaikka onki kamalaa että mun lisäksi mun huoneeseen yrittää tunkeutua ylimääräistä hyönteissakkia, ni oon tajunnu, mikä mua viehättää ranskassa ja sen kulttuurissa: se ku ihmiset on niin mukavia ja kohteliaita toisilleen (ei tietenkään kaikki, mutta uskaltaisin sanoa, että suurinosa). Tuntemattomiakin voi tervehtiä, jos tönäisee vahingossa toista niin sen sijaan että sanotaan, että OHO, niin pyydetään anteeksi, kauppajonossa voi puhua ihmisille ilman, että toinen mulkoilee sua oudosti ja miettii, että onkohan toi joku hullu, ku yksinään puhuu ja melkeempä kaikkia ihmisiä teititellään. Harvoimpa mulla suomessa kauppareissusta tulee mitenkään erityisen hyvämieli, mutta täällä monestikkin ihmisten kohteliaisuus ja avuliaisuus saa mut hymyilemään vähintään kotimatkan ajaksi :) Ilosta viikonloppua hanit <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti