torstai 26. elokuuta 2010

kämppishämppis

Ensimmäinen, kokonainen päivä täällä mun uudessa kodissa on menny oikein hyvin. Musta tuntuu et mun oletetaan olevan paljon väsyneempi, mitä mä oikeesti oon, mut eipä se haittaa, tuleepahan useemmin tilaisuuksia ottaa nokoset jos mieli tekee :)
      Aamulla heräsin siinä puol kymmenen aikaan ja menin ylös lukemaan lehteä tai no en tiiä voiko sitä sanoo lukemiseksi jos selaa lehteä ja bongailee sanoja, jotka ehkä, mahdollisesti ymmärtää :P yritin mä kyllä sitte myöhemmin päivällä ihan oikeestikin lukea jotain.... mut se mitä luin tais olla joku lasten lehti, mut parempi seki ku ei mitään! Jonku aikaa myöhemmin syötiin sitte Marien kanssa aamiaista, joka mun osalta sisälsi muroja, jukurttia ja leipää, kun taas Marie söi suklaata, suklaa muroja ja leipää :D käyhän se niinki!
     Päivän aikana me ollaan pelattu lautapelejä, hengailtu, tutustuttu kaupunkiin ja syöty JB:n loihtimaa lounasta. Alkupalaksi oli kurkkua semmosessa vinegar-sinappi-öljy-pippuri-suola-marinaadissa, pääruuaksi currykanaa (jota mäki vähän maistoin!!!!), munakasta ja perunoita ja sitte syötiin tietty semmosta jotain raejuuston ja jukurtin välimailta olevaa "juustoa" lakkahillon kans. Kaikki oli tosi hyvää, varsinki toi kurkkujuttu. Lounaan jälkeen katottiin telkkaria. Se on nii outoa ku täällä kaikki sarjat on dupattu ranskaksi... varmasti aika iso syyllinen siihen et miks täällä kukaan ei puhu englantia.
    Tää seutu on tosi mukavan oloista. Paljon kapeita katuja, hienoja omakotitaloja ja mikä parasta, mä näin meidän reilun puolen tunnin turneen aikana ainakin 3 labradorinnoutajaa <3 ...ja sit monta suloista kissaa! Oon oppinu tänään monta uutta sanaaki. Musta on hauska ku aina jos en ymmärrä jotain vähän hankalempaa sanaa ni joku ettii sen mulle mun pikkusanakirjasta :) se on tosi hyvä, koska sitte ku mä nään sen sanan ni mä muistan sen paljo paremmin ku jos joku ois vaan sanonu sen mulle ääneen. Nii ja samalla tietty opin miten sanat kirjotetaan..
     Illalla sitte ku vanhemmat tuli kotiin ni  JB teki meille taas ruokaa muiden avustuksella. Ruoka oli taas, yllätysyllätys, tosi hyvää. Alkupalaks itsemarinoituja valkosipulipaprikoita ja patonkia, pääruokana oli kasviksia par cocotte minute ja pastaa missä oli jotain ihme lihaa, mut mulle oli oma lihaton versio :) Jälkkärikiksi sitte jukurttia ja hilloa. Ruuan jälkeen siivottiin lasten (lasten ja JB:n :D) kans keittiö ja sen jälkeen Valérie näytti mulle mm. miten pesukone ja ilmastointi toimii. Valérie myös neuvoi mua miten voi välttää (tai ainakin minimoida) silittämisen, ku mä tunnustin sille et mä en kauheena pidä siitä hommasta :P ...nii ja mikä parasta kuulin et täällä käy kahdesti viikossa siivooja <3 
    Nii ja arvatkaapa olinko taivaassa ku näin näiden ruokavaraston... siellä on oikeesti kaikkea, mitä ikinä vaan voi kuvitella. ja sitä kaikkea on PALJON! täällä ei todellakaan lopu ruoka kesken ihan heti... Oi  kumpa mä saisinki kokata joka päivä jotain ihania kasvisruokia!  Vaikka toisaalta on se ihan siistiä oppia tekeen jotain liharuokiakin. Vaikka pojat ei mitenkään kauheen ilahtuneita siitä ollutkaan et mä oon kasvissyöjä nii musta on tosi kiva ku perheen äiti huolehtii kovasti siitä et syönhän mä riittävän terveellisesti, Valérie onki ammatiltaa kardiologi et ehkä se on osasyy tohon terveysintoiluun :)
    Jottein elämä kuitenkaan täällä ois liian täydellistä ni sain eilen tavata mun kämppiksen, ihana monijalkainen hämähäkki(mies), joka oottaa mua joka kerta mun kylppärissä ku meen sinne. Mun sydän ei kuitenkaan salli häntä tapettavan.. aatelkaa nyt ku mies on saanu täällä rellestää kavereittensa kans koko kesän ja sit joku hullu suomesta muuttaa sen luo ja kosauttaa harjalla päähän.. ei se ois reilua! Nii eli eläköön kaikki tämän huoneen hämppikset et bonne nuit :)
  

 
   

1 kommentti:

  1. oisin kosauttanu kyllä nirrin pois silti kaheksan jalkaselta :D muuten en sais nukuttua!

    with love,
    läde

    VastaaPoista