maanantai 30. elokuuta 2010

Trop du chocolate!

Heräsin aamulla jo ennen kaheksaa, ku oltiin sovittu Sereinan kans et mennään 9.08 junalla pariisiin tekemään sinne kielikoululle tasotesti. Puin vaatteita paljon päälle, koska ulkona näytti kylmältä vaikka aurinko paistokin. Hipsin ylös SAULIINAT jalassa niinku joka aamu (Uunoista uunoimmat mulla on teitä ikävää <3) Söin aamupalaa nopsaa, normi myslin ja jukurtin sijasta päätin kokeilla cornflakesejä avec le chocolate noir. Oli hyvää! Yllätyksekseni olin jopa etuajassa asemalla, jonne tosiaan kestää meiltä kävellä ehkä 2 min jos kävelee yhtä nopeeta ku minä ni ei edes sitä :P
       Löydettiin se koulu aika helposti, mikä oli aika yllättävää. Olin valmistautunu ettimään sitä paljo kauemmin. Selvittiin myös kokeesta ihan hyvin. siinä oli 3 osiota, lottaus-, kirjotus- ja suullinenosio. Olin ihan tyytyväinen itteeni sillä olin tasolla 2. Eli se on niinku se keskimmäin taso ku niitä tasoja oli 3. Siellä koululla juttelin myös yhen espanjalaisen aupairtytön kanssa, ja sovittiin et ollaan yhteyksissä viimestään ens viikonloppuna ku meen varmasti taas pariisiin :)rakastan sitä ku täällä saa olla über sosiaalinen! tosin tallensin sen tytön numeron mun puhelimeen, mut nyt en löydä sitä numeroa enkä tytön nimee mistään.... toivon et se lisää mut fb:ssä kamuksi koska muuten tavataan seuraavan kerran ehkä vasta sitten ku kielikoulu alkaa, jos nyt ollaan ees samassa ryhmässä.... Hyvä minä!
      Tultiin suoraa koululta kotiin, ku ei jaksettu jäädä pariisiin. Kotona syötiin lounasta poikien ja Marien kans ja sitte mä taisinki nukkua aika pitkät päikkärit.... kaks ja puoltuntia meni kuin hujauksessa ;)  Sillä välin kun mä onnellisesti nukuin oli perheen vanhin poika, Pierre-Louis saapunut viiden päivän lomamatkalta saksasta. Nyt oon siis tavannu kaikki perheen jäsenet :) Tosin vieläkään ei oo koko perhe koossa, sillä Valérie on keskiviikkoon asti työmatkalla tukholmassa...  
      Illalla leivottiin suklaakakku Marien kanssa ja suklaakakun kylkiäiseksi suklaamoussea... Kakkua leivottaessa syötiin varmaan yks levy tummaa suklaata ja ensimmäistä kertaa elämässä tajusin et tumma suklaa on oikeesti ihan sika hyvää, paljo parempaa ku maitosuklaa!!  Valmistettiin myös illallista kaikki yhdessä ja syönnin jälkeen katotiin yks ranskalainen elokuva ja syötiin suklaakakku suklaamoussella.. en peu trop du chocolate. Rangaistuksena liiasta suklaan syönnistä mulla on nyt maha vähä kipee.... no can do!   Mut leffa oli tosi hyvä, vaikka en kaikkea puhetta ymmärtänytkään. .. Nii ja viimeisimpänä, muttein vähäisempänä, mä löysin aarteen bureaun (=telkkari/peli/elokuvahuone) kirjahyllystä, nimittäin Prison Breakin ekan tuotantokauden. Jospa kattosin sen vaikka ranskaksi tällä kertaa... vaikka ei taia kyllä maikkeli ja mahone kuulostaa yhtä ihanilta ranskaksi ku enkuks :DEhkäpä mä pyhitän pari tuntia huomisesta vapaaajastani heille :) 
     Nii ja teinhän mä tänään kotitöitäkin, imuroin bureaun, se on ehkä 10neliömetriä iso huonea, josta ykskolmasosa on peitetty sohvilla ja telkkarilla, tosi rankkaa!!! no joo mut pitkistä päiväunista huolimatta oon tooosi väsyny joten hyvää yötä, kauniita unia, piikkisiilin kuvia rakkaat ystäväiseni :)

     

3 kommenttia:

  1. vitsi kuulostaa lokoisalta sun elämä! pidä hauskaa ja nauti pariisista ja uusista ystävistä, oon super kateellinen ku tuut puhuu niin hyvää ranskaa!! mulla oli tänään mun elämän eka surffitunti ja oon hengissä :D paljon terkkuja ja skypetellään ku pääsen ausseihin. kirjottele lisää näitä juttuja on kiva lukea!
    -henkka

    VastaaPoista
  2. oi vitsi mä on kyl kans kateellinen sulle ku saat surffata siellä... ehkä mä voin sit opettaa sut puhuun ranskaa ja sä mut surffaanaan. :DD

    VastaaPoista
  3. MAHONEEEEEN! <333333

    - ainou

    VastaaPoista