perjantai 17. joulukuuta 2010

C'est les vacances !!!

Aamun parhaat naurut sain ku hostmama kiiruhti kertomaan mulle iloisena uutista: "Nyt se on sitte varma, että lentojen kanssa ei oo mitään ongelma sunnuntaina (siis että lunta ei sada viikonloppuna lisää)" vastasin siihen sitte et joo mää kans toivon niin :) mutta sitten Valérie totesi ettei enää tarvi toivoa, kun asia on varma, hän on kattonu sääennusteen :DD Mulla oli naurussa pidättelemistä... nää on kyllä ihania ku nii sinisilmäsesti uskoo ihan kaiken mitä meteomiehet sanoo! Tietty tässä asiassa se oli positiivistä, tottakai mäki toivon (ja oon päättäny) et pääsen sunnuntai-iltana kotiin ajallaan, mutta esimerkiks sillon ku oltiin syyslomalla Normandiassa ni hostmama pahoitteli mulle kuinka koko viikonlopun sataa vettä, eikä voi tehdä muuta ku olla sisällä... mutta sitten siellä kuitenki joka päivänä paisto aurinko yhtä poikkeusta lukuunottamatta :) 
       Tänään on ollu tosi laiskottelu päivä. Oon mä vähän, tosi vähän, alottanu pakkailuja, ja sitte siivosin ja tuuletin tvhuoneen... nii ja illalla tein ruokaa. Vikaa kertaa ennen lomaa. Huippuaa! Syötiin  sellerimajoneesisalaattia, blettesgratiinia ja kalaa.  nii ja Lilli ties mulle kertoa että blettes on suomeks, koska en oo sitä tienny.. mangoldi!! en ollu ikinä ees kuullu moisesta kasvista. Kaikkea sitä oppii ku vanhaksi elää, vaikka mä kyll Mäyrän mukaan nuorruin ainaki 5 vuotta ku suostuin keskiviikkona lähteen juhlimaan :D Ennen syöntiä kävin vielä liukastelemassa pojat miekkailuun. Mutta nyt mulla on LOMA! loman alotuksen kunniaksi mä öööö oon leikkiny arvotuspeliä skypessä (melkeen yhtä laatupeli ku arvuuttelupeli, jota joskus valoisina aamuyöntunteina on syötteellä pelattu :DD)!
        Ku hain mun matkalaukkua varastosta, musta tuntu, et siitä on ihan tosi vähä aikaa ku purin mun laukkua ja kaikki oli ihan uutta ja jännittävää, enkä ymmärtäny puoliakaan siitä mitä mulle puhuttiin, saatikka sitte jotain siitä mitä muut puhu keskenään. Vaikka välillä tuntuu, et ranskaa on ihan mahoton oppia, enkä osaa mitään, ni kai mä jotain oon oppinu, koska yhä harvemmin tarvii pyytää ihmisiä toistamaan mitä ne sanoo ja yhä useammin pystyy vastaamaan ilman pidempiä miettimistuokioita. Olipa se sitten kieliopillisesti oikein tai ei, pääasia on tulla ymmärretyksi. Loppupeleissä oon kuitenki ihan tyytyväinen et oon selvinny täällä tähänki asti melkeenpä kokonaan pelkällä ranskalla. Lähtiessä aattelin et varmasti tulee puhuttua enkkua paljon enemmän, mutta aika lailla vähiin on jääny enkun puhuminen, ja enkku onki aika lahjakkaasti unohtunut.. se vähäinenki mitä joskus ehkä osasin! 2 yötä (j)ouluun <3
      

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti