maanantai 13. joulukuuta 2010

countdown

Tuun hulluksi ku mietin et viikon päästä tähän aikaan oon jo Oulussa. Nyt ku se lähtö on jo niin lähellä ni tuntuu tyhmältä et miks en vois jo olla siellä. Ihan ekaks maanantai aamuna meen kyllä tallille ja haistelen vähä heppailmaa pupen kans. ...Riepotan sitä koira parkaa koko 2 viikkoa tiukasti perässäni, että kestän taas sitte kevään ilman karvakaveriani. En malta oottaa et pääsen taas hetkeks oleen täyspäivänen heppatyttö :D ja kattoon Ravennaa ja Rapua <3 voisin ostaa mulle tänne jonku pienen ponin tohon takapihalle, nurmikkoakaan ei tarttis leikata ja poni pystys vieläkin laiduntaan. Mitäköhän hostperhe sanois...?
      Eilen pidettiin pikkujoulut täällä meillä Rauskun ja Mäyrän kanssa. Munakoison epäonnistuneen metsästyksen jälkeen jouduttiin tyytymään mereneläväispastaan, joka oli kyllä erittäin hyvää vielä kylmänäkin. Leivottiin myös torttuja, rakkausnyyttejä, syötiin niitä ja pipareita myös ja juotiin glögiä, jota muuten Rausku jätti vähä mukin pohjalle ja mietinkin tossa äsken että onhan se melkein haaskausta heittää se pois... pitääköhän mun juoda se?  Tortuista sen verran, että olipas muuten aivan taivaallisen hyviä huolimatta, ettei meidän kaapissa ollut kerma vatkaantunu ollenkaan ja korvasin puolet ja vähän ylikin, kermasta mascarpone juustolla. Bonne mamman luumuhillo maistu ehkä enemmänki mansikka hillolta, mutta oli kaikkine sokereineen mukavan sitkeää ja maukasta. Siinäpä se sunnuntai iltapäivä ja ilta sitte vierähtiki mukavasti, huipussa seurassa. Jätettiin osa joulutortuista mun hostperheelle syötäviksi ja tänään sainki melkeempä jokaiselta vuorotellen kehuja siitä kuinka hyviä ne kuulemma oli :) ..ja mitäpä muitakaan ku hyviä joulutortut vois olla Kaija-mummun herkku reseptillä! Hostmama pyysi reseptiä ja aikoi kuulemma tehdä niitä jouluksi ystävilleen... C:

                                                                   Rauskun tortut
                                      ....mun ja mäyrän rakkausnyytit ja muut taiteelliset luomukset

       Tänä aamuna kieltämättä väsytti, ku Mäyrän kanssa joskus ennen 7 jouduttiin nousemaan kouluun. Koulussa mun piti täyttää välillä sudokua etten nukahtais, kerran nukahdinki ainaki melkeen, heräsin siihen kun vähä säpsähdin. Toivottavasti opettaja ei pistänyt pahakseen... Se oli viimenen maanantai koulupäivä ennen joululomaa. jippii!! Koulun jälkeen kävytiin Rauskun kans shoppaileen kortteja tai siis mä en kyllä ostanu mitään. Ja säästölinjalla koska olemme, tultiin sitte Rauskulle syömään sen sijaan että oltas tuhlattu rahaa ruokaan pariisissa. Hienoa tytöt! Oon ollu kuoleman väsyny koko päivän... ruoan laittaminenki tuntu erittäin rankalta. Onneks tämän päivän menu ei vaatinut mitään kauhean älyllistä toimintaa, kun kyseessä oli porkkanaraastetta, nakkeja ja kesäkurpitsaa. Yöök!  mut lapset, erityisesti Marie oli enemmän ku mielissään nähdessään päivän ruokalajin... kuka voi tykätä keitetyistä nakeista niin paljon? no mutta mikäs siinä, niitä on erittäin helppo "valmistaa" :)

3 kommenttia:

  1. Mun oli pakko pestä mun villahousut (ja muutkin vaatteet) ku ne hais niin paljon teiän keittiössä hengailusta :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    VastaaPoista
  2. haha :D eikait ne vaan kutistunu? ku eihän ne mahu sulle enää kohta ku oli jo valmiiksiki niin tiukat...

    VastaaPoista
  3. Siis oon pessy ne jo muutaman kerran aiemminki, hyvin ne pysyy kuosissa, ehkä liianki hyvin... no pysyypähän polvipussit kohillaan!

    VastaaPoista