torstai 9. joulukuuta 2010

kaalimaan kakarat

Oli mukava aamu, ku jaksoin kerranki herätä sillain hyvissä ajoin et ehin rauhassa valmistautua kouluun lähtöön, eikä sillain niinku normaalisti, että kaikki pitää tehä super nopeaa jos aikoo ehtiä yhtään minnekkään.. Kuuntelin hyvää musiikkia, aukasin luukut kaikista mun kolmesta ihanasta joulukalanterista ja laskin et 10 päivän päästä oon jo Oulussa. Syksy on kyllä menny nopeempaa ku koskaan. Kouluun päästiin Rebekan kans ongelmitta, junat ja metrot taitaa olla ainut varma tapa liikkua paikasta toiseen tällähetkellä. Skipattiin civilisaatiokurssi ja sen sijaan vierailtiin ruotsalaisessa kaupassa, mistö haettiin siirappia pipareita varten :) Teki kyllä aika paljo myös mieli ostaa kaikkia ihania maraboun suklaita ja Gott&Blandat karkkeja... <3 mutta mukaan kuitenki siirapin lisäksi lähti vaan pullo glögiä meiän pikkujouluja varten! Ehkä me sitte joku kerta keväällä piipahdetaan tuolla ostamassa karkkeja ja muita ihanuuksia kun koti-ikävä iskee..
     Tultiinki sitte jo aika hyvissä ajoin kotiin ja laitettiin Rauskun kanssa meillä lounasta. Tehtiin kasvispiirakkaa, joka oli erittäin hyvää :) Siinä vaiheessa ku Rausku lähti hakee lapsia koulusta ni mä päätin ottaa ihan nopeat päiväunet, olin ihan liian väsyny alkaan laittaa ruokaa! 20minuutin nokoset autto kummasti :)  Unien jälkeen tartuin haasteeseen ja hain vihdoin alakerran jääkaapista 2 kaalta, jotka on siellä jo hyvän aikaa majailleen.. Inhoon tehä kaaliruokia, vaikka ei ne nyt ees mitenkään niin kamalan pahoja ees oo. Huolimatta suunnitelmista, että teen jotain kamalaa pinaattikaalikikherne -soosia, jota kaikki inhoais eikä tähän taloon ostettas ikinä enää kaalia, ni päädyin tekemään perinteistä(?) kaalilaatikkoa. Mua ärsytti tehä sitä koska aattelin et eihän nyt kukaan tykkää kaalista, c'moon. Mut tää perhe rakasti sitä, (kaikki lapsetki, en ymmärrä??) ja vielä suomalaiseen tapaan puolukkahillon kanssa se uppos muhunki ihan hyvin. Hostäiti pyysiki mua kirjottamaan ohjeen ylös, että ne voi tehdä sitä jouluna :) Mun täytyy siis varmaan jatkossaki laittaa kaalilaatikkoa............
      Syönnin jälkeen vielä laitoin vähä pyykkejä koneeseen ja sitte majoittauduin sänkyyni koneen kanssa ja skypettelin pitkästä aikaa kuivaniemen kultakaloille! nii ja sitte myös vähä Mäyrän kans ettei kerkeis ikävä tulemaan :) Nyt mää aikuisten oikeesti meen nukkumaan ennen yhtätoista muuten en jaksa viettää vikaa viikonloppua täällä (ennen joulua) täysin voimin. Hyvää yötä hanit<3

2 kommenttia:

  1. Haha FAIL, oisit noudattanu mun neuvoja kikherneiden ja pinaatin ja muiden mössöjen kanssa! Nyt löydät ikuisesti kaalia teidän kellarista >:)))

    VastaaPoista
  2. no ois pitäny... ei sillä se ruoka oli kyllä ihan hyvää, mutta mulla on silti jotain henkisiä ongelmia kaalta kohtaan!

    VastaaPoista