lauantai 11. joulukuuta 2010

"Miten voi olla jano vaikka on juonut koko yön?" - Muumipeikko

Jos vertaa saksan kieleen, ni mun mielestä suomi on melkeen kaunista kuunneltavaa. Mutta jotenki toi mun host-äiti saa suomenkielen kuulostamaan ihan kamalalta tavaillessaan mm. sanoja piparkakku, joulutorttu, pannukakku, kaalilaatikko.... sen suusta se kuulostaa enemmän venäjältä. vaikka en kyllä sano että venäjä ois ruma kieli, ihan hyvältä seki kuulostaa joidenki suusta. Nää kaikki on kamalan innokkaita tietämään aina, että mitä ruoat ja leivonnaiset on nimeltään suomeksi... ja sitte niillä on älyttömän hauskaa ku ne huutaa kilpaa niitä ja miettii kuka lausuu parhaiten :D Marie on kyllä ehottomasti paras "puhumaan" suomea. Saan aina nauraa ku se muuttaa äänensä semmoseksi monotonikseksi ja masentuneeksi ja toistaa mun perässä sanoja! Toivon että suomi ei oikeesti kuulosta ihan niin kuivalta?
       Perjantaipäivä kului lähinnä leipoessa, ku eka aamupäivällä tein piparkakkutaikinan ja sitte vielä omenapiirakan hostäidin konserttiin.. nii ja sitte ku Marie tuli koulusta ni leivottiin vielä sen ja Aurianen kans suklaakakku. Ei herraisä miten paljo kahesta pikku tytöstä voi lähtä ääntä. Voin niin kuvitella et ollaan esim. Riikan kans oltu yhtä äänekkäitä (ja muiden mielestä ärsyttäviä) pienenä.. :D mulla tuleeki aina ku katon noitten kahen toilailuja ni ihan mieleen, mitä kaikkee tyhmää sitä ite on ton ikäsenä keksiny. Ja kuvitellut olevansa jo kauhee iso, vaikka 12 ei oo ikä eikä mikään... Alussa mua aina meinas ärsyttää se ku Marie vaan pelleilee kokoajan eikä saa mitään tehdyksi sillain edes suhteellisen ripeästi vaan kaikki pitää tehä vaikeimman kautta. Mutta nykyään oon jo ihan tottunu kaikkiin sen pelleilyihin eikä ne enää jaksa ärsyttää paitsi sillonko oikeesti ois kiire :)


     Illalliseks laitoin salaattia, kalaa, broccolikukkakaaliherigovertswokkia ja tillikastiketta. nii ja sitte perjantaiseen tapaan ruoan jälkeen lähin viemään Alexisia miekkailuun, tai siis odottelin autossa poikaa joka ei ikinä sitte tullu. No yritin sitte soittaa Marlanguelle (siis Alexisn kotiin) ja myös niitten aupairille Rebekalle, mutta kukaan ei vastannu. Ärsytti kyllä kieltämättä aika paljon ettei mulle oltu ilmotettu mitään et mun ei tarviskaan kuskata sitä poikaa tänään... no jonkun ajan päästä sitte Martine (sen pojan äiti siis) soitti mulle ja sano et "joo mä oon jo vieny Alexisn miekkailuun, että eikö kukaan sanonu sulle siitä?" nii ja sivulauseessa Martine myös ilmotti et mulle ois vähä niinku passattu poikien hakuvuoro... jooo! Onhan se kiva ku mulle oli kans informoitu tästä asiasta!! Meinas kyllä vähän ketuttaa... no siinä sitte skypetellessä Mäyrän kanssa tultiin siihen tulokseen et eiköhän lähetä ulos, (oltiin tosiaan päätetty ettei lähetä mihinkään tänään...)  koska sillä hetkellä ärsytti paljon. Hain kuitenki sitte lapset miekkailusta ja sen jälkeen suunnattiin junalla Pariisiin Rauskun kans. Ja kannatti kyllä mennä. Oli ihan huippu ilta, vaikka klubin, jossa oltiin, keskiikä oli aika korkea, mutta eipä se meitä hiastanu. mikäpä meitä nyt hiastas.
      Kotimatkalla lauantai-aamuna EI nukuttu. Croisantin voimalla pysyttiin hereillä, sai ottaa aina yhen haukun joka pysäkin kohalla ni ei kerenny nukahtaa.  Tekniikka oli ihan hyvä, eipähän ajettu ohi! Nukuin sitte jonnekki yhteen, heräsin ilman herätyskelloa, outoa! Myöhemmin päivällä leivottiin roosa nolo saukkosen kanssa pipareita, ja Marieki autto lopuks. Saatiin yllättävän nopeesti tehtyä ne, olin valmistautunu leipoon niitä paljo kauemmin... Leiposin tosin niitä varmaan vieläki jos Rausku ei ois ystävällisesti ojentanut auttavaa kättään. Merci ! :pp Leivonnan ja tälle päivälle jo toisen kauppareissun jälkeen tehtiin hyvää ruokaa ja vajotettiin. Ei ihan heti tuu mieleen, millon viimeks juttujen taso ois ollu noin alhanen.........
      

1 kommentti: