keskiviikko 12. tammikuuta 2011

minäpä pitelen kalsareita, ettei paikat palele! -väpä

Normikeskiviikon tavoin heräsin joskus 9n maissa. Söin kaikessa rauhassa aamiaista ennen ku aloitin päivän kotityöt. Siivoamisen ja pyykkäämisen ohessa lueskelin tiedelehtiä ja puolen päivän maissa tein lounasta. Lounaana meillä oli tänään alkupalaksi katkarapuja (jotka mua ällötti, koska niillä oli silmät ja sisukset, mutta oli ne ihan hyviä jos ei ajatellu) lohta, perunoita ja hollantilais- ja voikastiketta.  Herkullista oli, mutta en vaan tykkää syödä paljon lounasaikaan, joten otan vaan aina ihan vähä ja sitte pojat kummastelee kuin mä elän semmosella määrällä. Oikein leveästi tunnun elävän pienilläki annoksilla :D   
       Lounaan jälkeen googlailin ku hullu lentoja sevillaan ja löysinki joitain erittäinki edullisia, 55 e eestaas oli halvin ja päivätki oli just passelit :)) ois niin huippu päästä ainoa moikkaan! Ja aattelin että tohon matkaan saan ottaa rahat mun epäkäyttötililtä, koska se on oikea matka, ei mikään turha shoppailureissu yms.. :D Nii ja turhasta shoppailusta puheen ollen, täällä alko tänään alennusmyynnit. Outo ajankohta! Mutta mulla ei oo ees tehny pahemmin mieli shoppailla, mutta sitte ku oltiin Valérien kans lenkillä päivällä ni se sai jotenki puheillansa mut ajattelemaan, miten mukavaa ois ostella vähä uusia vaatteita....! Käytiin aika lepposa lenkki, koska Valérie ei ollu juossu piiitkään aikaan ja se on jo niin vanha (kuulemma) että se ei voi alottaa rankasti.  Käveltiin eka 10min, juostiin 30min, käveltiin 10min... ei kovin rankkaa siis! 
       Lenkin ja suihkun jälkeen vein vielä pyyhkeet kylppäreihin ja sitte taas pidin pienen datailu tauon, ettei elämä menis liian rankaksi :) Ruoaksi tein pitsaa ja salaattia. Lapset oli tosi ilosia tietty siitä et meillä oli pitsaa, mutta myös siitä, et olin tehny kaks pitsaa vaikka meitä oli vaan 5 syöjää. Kaikki söi siis itsensä suomalaiseen tapaan ähkyyn.  Kaikki (paitsi JB) oli ihan mielissään ku olin laittanu fetajuustoa pitsaan. Se oli lapsille ja myös hostmamalle ihan uus tapa syödä fetajuustoa, neku on ennen syöny sitä vaan salaatissa. Mä oon myös kylväny tän talon pitsakulttuuriin kasvikset. Ennen nää on kuulemma syöny aina vaan kinkkupitsaa ilman mitän pupun ruokaa, mutta tänäänki pitsassa oli kinkun lisäksi sieniä, sipulia, paprikaa ja fetaa. Oon opettanu näille myös, että valkosipulia on hyvä laittaa pitsan päälle ni asiakkaat/kaverit pysyvät seuraava päivänä loitolla :) Hostmama taitaa olla ainut jolle siitä vois olla hyötyä, ku se on lääkäri ja sillä on kuulemma aina liikaa asiakkaita...
         Syönnin jälkeen lähin vielä Rauskun houkuttelemana kävelylle, reippailtiin joku vajaa tunteroinen ja juteltiin mukavia. Oli ihanan lämmintä tai no jos nyt niin voi vielä sanoa. Mutta tarpeeksi lämmintä ettei tarvinnu lapasia, eikä kaulahuiviä :) ...tosin mulla oli kyllä kalsarit mun kollareitten alla, mutta oli kyllä mukava huomata, että kalsarit on jo todellaki liikaa, rauhallisesti kävellessä tuli kuuma!! Kevät <3 Kävellessäni sitte yksin kotiin mä mietin miten paljon kivempaa ois käveleskellä ympäriinsä jos ois koira, tai joku mitä taluttaa. (seuraavalla kerralle laitan rauskun ehkä remmiin...) Lenkin jälkeen möhähdin sitte takas tähän koneelle ja toivottavasti kohta pääsen nukkumaan. Hyvää yötä, mulla on ikävä mun mangusteja ja muutamaa muutaki<3

1 kommentti: