perjantai 7. tammikuuta 2011

yöpilkintää

Mittari näyttää et ulkona on 12 astetta lämmintä. Se jos joku saa mut hymyilemään leveästi :) Ois niin huippua jos ois pari kuukautta tämmöstä (tai lämpimämpää..) ja sitte maaliskuussa alkas kunnon kesä!  Paikalliset valittaa tyyliin nyttenki et on kylmä, mut mä voisin pitää mun ikkunoita auki ympäri vuorokauden ja nauttia keväisestä (mudan) hajusta :) Olin tänään lämpimän päivän kunniaksi reipas, ja nousin jo 8lta, tosin menin sitte hetken päästä takasi nukkumaan ja nukuinki sikeästi puolille päivän. Painaa vieläki vissiin vähä toi jetlag päälle :DD 
      Tein herkkusalaatin lounaaks, jossa oli salaattia, tomaattia, kurkkua, avokadoa, sipulia, pinjan siemeniä, saksanpähkinoitä ja herkkukastiketta :) syönnin jälkeen laiskottelin vähä ennen ku aloin siivomaan. Tänään mulla oliki aika paljon normaalia enemmän siivottavaa, ku olin (taas) luvannu hostäidille tehä siivoojanki töitä...... No ei mulla siltikään menny ku vajaa tunti joten ei paha. En vaan osaa sanoa et ei (ainakaan täällä)., jos mua pyydetään tekee jotain  En sitte tiiä mitä tapahtuis jos sanosin et en voi imuroida takkahuonetta tai luututa aulaa, yms. mut en toisaalta halua ehkä tietääkkään. Siivosin siis kilttinä koko alakerran, luutusin jopa keittiönki lattian samalla, vaikka sitä ei ollu ees pyydetty tekemään. Oonkohan mä kipee? 
      Valmistelin päivällistä jo hyvissä ajoin, koska tänään (niinku myös 2 seuraavana perjantaina) mun pitää kuskata kahteen otteeseen lapsia miekkailuun. Eka seitsemältä Cristophe ja kasilta Alexis...nii ja kyllähän multa tossaki asiassa kysyttiin et onnistuuko se vai onko liian monimutkasta, mutta en vaan taaskaan osannu sanoa et ei onnistu. Eipä se toisaalta mahdottomuus olekkaan ku valmistelin ruoan hyvissä ajoin ja lykkäsin kalan uuniin ennen ekaa kuskivuoroa,  ja siinä sitte autossa cristophe sano et ei Alexis ees tuu miekkailuun, ettei mun siis tarvikkaan kuskata kahta kertaa.. hmm.. hyvä ku tää info kulkee mullekki asti. Heräsipä vaan kysymys, että kuka ton pojan sitte sieltä miekkailusta hakee, ku normisti Alexisin äiti hakee pojat,,,, no eipähän oo mun ongelma. Kai sen joku hakee? Syötiin siis tänään alkupalana kurkkua, pääruokana sipulivalkosipulitomaattikerma-uunikalaa ja parsakaalta ja jälkkäriks muut sit söi eilen valmistettua mustikkapiirakkaa. :) Kohta kalakaveri tulee tänne ja suunnataan yhdessä Pariisiin yöpilkille... Hauskaa viikonloppua rakkaat <3

      

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti