perjantai 28. tammikuuta 2011

taas se on täällä

Reippaana tein kotityöni (=imuroin tv-huoneen..) aamuvarhaisella kymmenen maissa ja jo puol 11 lähettiin lenkille hostmaman kanssa. Käytiin hölkkäämässä tunti metsässä, sato jopa vähä lunta ja oli nollassa, meinas vähä palella. Lämpimän suihkun jälkeen syötiin lounaaksi eilistä moussakaa. Sain taas niin vastustamattoman tarjouksen: Valérie kysy, et haluanko alkuruuaksi kasviskeittoa (jossa on ihanihanihan vähän kinkkua.....)!! Tottakai ainahan mulle kinkku maistuu.... millonkohan nää hoksaa et kinkku ja lardonki kuuluu kasvissyöjän ei-kiitos-listalle?  
        Iltapäivällä skypettelin vähä Jennyn ja Mäyrän kanssa. Testattiin myös meidän uusi vohvelikone, ja määkin söin vohvelia. Sain huijattua Marien tekemään taikinan, joka oli sama ku suolasille vohveleille, ni se ei siis ollu herkkua :)) Ei se nyt kovin erikoista ollu ilman mitään sokerista  päällysteenä, eikä taikinassa ollu ees rasvaa.... ei mun oo ees hankala pysyä erossa herkuista mut mun hermoja kiristää erittäin paljon se, että eräs yli-innokas 12-vuotias ei voi ymmärtää, että jos olen päättänyt olla syömättä herkkuja ni sitte oon kans päättäny. piste! Kyllä mä toisaalta ymmärrän, et jos me leivotaan yhessä ni Mariesta ois sitte kiva syyäkki ne herkut yhessä, mutta no can do.  
       Ennen illallista katottiin myös vähä matkaa Les désastreuses aventures des orphelins Baudelaire -leffaa. En nyt kuollaksenikaan muista mikä ton suomenkielinen tai originaali nimi on, mutta se kertoo Baudelairen sisaruksista, jotka jää orvoksi ja joutuu kamalan kreivin huostaan. Ihan hauska leffa, en tosin kerenny kattoo sitä loppuun, pitää ehkä joskus kattoa. Ku Marie ja Chrostophe jatko vielä leffan kattomista ni mä aloin laittaa ruokaa. Tänään taion kesäkurpitsa-sipuli-purjo-valkosipuli-porkkana-paprika-tomaatti-kookosmaito wokkia, riisiä ja lohta. Alkuruoaksi tarjoilin muille aikaisemmin mainitsemaani kasviskeittoa kinkulla. Wokki oli ihan superhyvää, jopa muittenki ku mun mielestä (Y). Nyt voisin perjantain kunniaksi mennä aikasin nukkumaan ja jaksaa huomenna tehä jotain fiksua.... Hauskaa viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti