keskiviikko 19. tammikuuta 2011

SEVILLAAAAn

Jaksoin raahautua ylös joskus 9 aikaan. Ikkunaluukkuja availlessani huomasin harmikseni, että viimeyönä oli ehkä ollu pakkasta tai ainakin nollassa. En tykkää! Ilma oli aika kylmän tuntuista ja mittariki näytti vaa 4 astetta. Mihin se lupaavasti tammikuussa alkanu kevät meni?  Sisälläki oli kauheen kylmä, kietouduin mun huiviin ja tein itelleni aamiaiseksi hedelmäsalaattia ja join kupposen kuumaa teetä. Oon oppinu arvostaa aamun pitkiä tee-hetkiä. Ennen aina nukuin mahdollisimman pitkään ja näin kuvittelin minivoivani mahdollisuuden, että oisin väsyny, mutta nykyään herään aina varttia/ paria kymmentä minuuttia aikasemmin, että ehin rauhassa juoda kuumaa kaakaota tai teetä ja syödä vähän jotain ennen ku pitää lähtä kouluun tai jonnekki muualle. 
      Ilman kylmyydestä huolimatta, tänään on ollu tosi nätti ilma. Aurinko paisto melkeen koko ajan :)  Lounaaksi syötiin savukalaa (alkupalana), sipuli-kesäkurpitsa-paprika-sieni-wokkia ja lima makkaroita. Tosin mä skippasin noi viimesimpänä mainitut C: Ennen lounasta olin jo kerenny tehä kaikki kotityöt, mutta lounaan jälkeen ku Valérie tuli tukku- ja normikauppareissulta ni oli taas tekemistä. Norsuauto oli kattoa ja lattiaa myöten täynnä kaikennäköistä pientä ja isompaa syötävää ja kaikenlaisia siivousaineita, vessa ja talouspapereite ymsyms. Nyt löytyy mm. vajaa 50 levyä suklaata, pringlessejä ja nachoja hullunlailla, riisiä 30kiloa,  pastaa puoleksi vuodeksi, varmasti lähemmäs sata litraa kaiken näköisiä virvoikejuomia ja paljon muuta mukavaa. Onneks pojat autto mua kantamaan kaiken sisälle ja tunkemaan kaappeihin. En varmaan koskaa jaksa lopettaa ihmettelemästä tätä näitten ruoan hamstraus tekniikkaa....  no mutta mikäs siinä, ainaki mulla on mistä kokata! 
      Jostain kolmesta eteenpäin sitte vaan laiskottelin, olin koneella, luin ja soitin pitkästä aikaa pianoa. 6n maissa aloin laittaa ruokaa ja sitte tehtiin myös ihana suklaakakku Marien kans Christophen synttäreiden kunniaksi. Arvatkaapa vaan kuin monta kertaa olin nuolasta suklaisia sormiani.... oli aika suuri kiusaus vähä vaan maistaa taikinaa, mut pysyin lujana ja en maistanut murustakaan! Sitte ku illalla muut söi kakkua, ni mä söin mandariinin. Salaa olin ilonen, sitte ku muut valitteli kuinka ähkyssä ne on... :D ja Valérieki vaan totes, että sillekki ois riittäny vaan se mandariini! nii ja päivän tärkein: Varasin tai siis ostin tai siis no hankin lennot sevillaan ens kuuksi, kun tää perhe lähtee laskemaan alpeille ni mä suuntaan Ainoa moikkaan Sevillaan. Oon niiin mielissään!!!! En saa varmaan ees unta ku vaan googlailen kaikkea hyödyllistä tietoa sevillasta... nii ja pitäs mun varmaan hankkia joku hostellin kaltainenkin :)
      

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti