keskiviikko 29. syyskuuta 2010

säälittävä syksy

Tänään nukuin keskiviikkoiseen tapaan puoli yheksään asti. Oli mukava herätä melkeen 10 tunnin yöunien jälkeen, ei väsyttänykkään melkeen yhtään! tein kaikki keskiviikolle kuuluvat kotityöt ja olin valmis jo ennen kymmentä :) oon aika nopee!  nii ja ku olin pesemässä yläkerran vessaa, ni Valérie tuli siihen ja alko et EIEIEI vvoivoiovoi.. ja mä olin vähä et mitä häh?! Valérien mielestä oli kauheeta et mä olin raukka joka viikko pessy sen vessan vaikka se kuuluu SIIVOOJALLE eikä korkea arvoiselle aupairille!! :D no mut helpotus mulle, väheneepä entisestään hommat :) Olin myös yhteyksissä australiaan aamupäivällä. Hassua aatella et ku mä olin tyyliin just heränny, ni siellä on jo ilta ja ku meillä täällä talvi tekee tuloaan ni siellä valmistaudutaan parasta aikaa kesään... Kesä kelpais kyllä mullekki! Oli hauska skypetellä, ku ollaan juteltu ehkä öö... sillon ku oltiin vielä molemmat suomessa, eli kauan sitte.
       Hostmama kävi kaupassa sillä välin ku mä vaan datailin. Ku menin normitapaan purkamaan autoa Valérien avuksi ni peräkontissa oliki vastassa semmoset reilu 30 muro/mysliipakettia, 5 pahvilaatikollista kasviksia ja sitte vielä 2 isoa kassillista lihaa. Eipähän kuolla nälkään ainakaan! Ku oltiin saatu ruoat paikoilleen ni Valérie laitto lounasta meille.. Mun lautaselle se laitto 3 perunaa, yhen sienicrepin ja hulluna pinaattigratiinia.... mitä se oikeen kuvittelee? mä jaksoin syödä tosta ehkä puolet... Ne päivät on oikeen mukavia ku saa ite päättää syökö lounasta vai eikö ! ...ja jottei meiltä tosiaan tuo ruoka loppus kesken ni Valérie lähti vielä käymään semmosessa tukkukaupassa, mistä se aina hakee kaikkia säilykkeitä, mausteita, öljyjä yms. Aattelin et se tuleee sieltä jonku parin tonnikalapurnukan kans, mut EI! Auton peräkontti oli taas ihan tupaten täynnä (joo ja ton norsun peräkontti ei todellakaan oo mikään pieni!!!!) Oli herkkusieniä, tonnikalaa, tomaattimurskaa, öljyä, kahvia, teetä, pastaa kertaa miljoona, pesuaineita... lista osi loputon jos muistaisin kaiken! Olihan siinä hommaa kantaa nuo kaikki kellariin ja järjestellä paikoilleen, onneks PL ritarillisesti kanto kaikki painavat jutut... luuli varmaan etten mä jaksais :D
     Ruoaksi tänään väsäsin kaalikääryleitä, jotta pääsin eroon jääkaapissa kummittelevasta kaalista... niitten kans salaattia, tomaattikastiketta ja riisiä. Kaikki muut oli tyytyväisiä paitsi vanhin noista pojista, se inhoo kaalta ja myös ruokia missä on hunajaa. ja tänään ei paljo muuta tainnukkaan olla tarjolla :D Jälkiruoaksi olin päivällä tehny omenapiirakan. Seki maistu erittäin hyvältä :) Nii ja mun täytyy vielä hehkuttaa, ku  tapasin ekaa kertaa elämässäni omenankuorijaoilkkojakoneen <3 mun uus rakkaus. Omena tökätään siihen koneeseen ja sitte veivataan semmosesta kahvasta ni omena kuoriutuu ja muuttuu siipaleiksi, miten helppoa!! Ruoan jälkeen skypetin kolmen pienen mangustin kanssa melkeen tunnin <3 Nyt vosin koittaa mennä nukkuun, ku huomenna on koulupäivä ja pitää herätä ennen ku ees tulee valosa... kauheeta aatella et päivä on jo niin lyhyt et vaikka herää vasta 7 jälkeen ni on pimeää ja vaikka pistäs 10 nukkumaan ni sillonki on pimeää. Kai tää menee kohta ohi!
      

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti