maanantai 13. syyskuuta 2010

salattuja elämiä ja verimoussakaa

Heräsin aamulla yllättävän pirteenä melko uuvuttavan viikonlopun jälkeen, hauskaa oli kyllä ja oli mukava ku näin riikkaaki pitkästä aikaa :) Tänään melkeen alko ottaa pattiin, ku olin laittanu leivän valmistumaan, niiinku joka aamu, ja ajastanu leipäkoneen niin, että se on valmista joskus iltapäivällä. Mutta sitte äiti huomas että leivänvalmistusaika oli yli 6 tuntia ja selitti kuinka se ei oo normaalia ja sano mulle että taikina pitää heittää roskiin ja tehä uus. Huoh.. Yritin siinä sitte selittää et oon tarkotuksella laittanu sen niin, mutta eihän tää äiti hössötykseltään tainnu kuulla tai tajuta ja niinhän mä sitte heitin hyvän taikinan roskiin... noo eipä tuo nyt sinänsä mua haittaa, mutta ku oon tehny ihan samanlai kohta 3 viikkoa täällä leipää ja hyvin on kaikille maistunu, eikä oo ollu mkitenkään pilaantunutta...No tein sitte uuden leivän jotta perhe ei joutuis syömään pilaantunutta leipää :D 
        Käytiin heti aamutuimaan lenkkeilemässä tyttöjen kaa. Tänään on ollu tosi nätti ilma, joten oli hyvä ku jaksettiin heti aamusta mennä juokseen, koska puolen tunnin kävelemisen ja tunnin hölkkäyksen jälkeen laiskottelin hyvällä omalla tunnolla loppupäivän sisällä..   mikä nolointa oon kattonu tosi monta jaksoa salkkareita tänään. Oli vähä tylsää, mut ku olin kuitenki niin väsyny et en jaksanu lähtä mihinkään ni salkkarit oli hyvä vaihtoehto :). tää rytmi toimii oikeen hyvin et viikon alut lepäilen ja keräilen voimia viikonloppua varten. 
       Ääh...Mä en osaa päättää et ottaisinko semmosen jumppakortin vai en. Se maksaa vajaa 140e koko vuodelta, eli ei kauheen paha, mut toisaalta siellä ei ihan hirveen paljo oo myöskään jumppia joissa kerkeen käydä, koska mun työt tosiaan loppuu joskus 7-8 välillä ni aamujumpat ja illalla klo20 jäkeen olevat on ainuita mihin kerkeen.. Mut sitte ku se pitäs päättää nyt et ottaako sitä vai ei ja. ku jos sitte sattuski et löytäsin, jonku hepan kellä ratsastaa ni ei mulla kyllä sitte ois varmaan aikaa jumppailla.. hmm.. vaikeeta! No saa nähä, voisin vaikka huomenna käydä testaamassa jotain lajia siellä ja kattoo et minkälaista siellä on ja päättää sen jälkeen :)
       Tämän viikon extreme-ruoka on nyt sit alta pois, koska tosiaan löysin alakerran jääkaapista munakoisoja, jotka piti laittaa tänään, ku muuten ne ois kerenny pilaantua... Päivän menu koosttui siis salaatista ja moussakasta. Aloin tehdä ruokaa jo heti ku Marie tuli koulusta eli varmaan puol viis tai jotain ja kokkailinki sitte varmaan pari tuntia. Mikäs siinä, ku maksetaan (tosin hyvin vähä) siitä et tekee ruokaa... nii ja kylhän mä uhrasin ehkä 2 ja puoli minuuttia myös TV-huoneen imuroinnille, sllä välin ku ruoka oli uunissa. Onnistuin munakoisoja kuoriessa viiltämään käteeni mukavan haavan, ja ruokaki melkeen (onneks vaan melkeen) muuntautu verimoussakaksi. Hups! no eihän se ois sieltä tomaattikastikkeen seasta erottunu...  Ruoka kelpas taas kaikille ja jopa nuorin lapsi, joka oli ehkä vähän epäluuloinen, otti lisää :) , tosin äiti sano et munakoisot ois voinu olla vähä vielä pehmeempiä, mutta mun mielestä ne maistu tosi hyville, ku ei ollu liian lötköjä, ku ei ne enää lötköinä sitte maistu millekkään. :)  hyvät yöt <3
      

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti