maanantai 6. syyskuuta 2010

tyranni-aupair

Tavalliseen tapaan heräsin kattoo, ku lapset lähti kouluun. Valérie pyysi mua tyhjentää pyykkikoneen ja anto jotain neuvoja päivän ruokaa varten… puoliakaanhan en noista neuvoista enää päivällä muistanu ku olin puoliunessa sillon kaheksan aikaan aamulla! Laitoin sitte pyykit nopeeta ja kömmin takasi nukkumaan… Nukuinki sitte melkeen puolille päivin. Oli ihana vaan nukkua, koska olin nii väsyny ku lauantaina oltiin koko pitkä päivä Pariisissa ja sunnuntaina aamuvarhasesta yöhön Lillessä. Tykkään mun ikkunaluukuista ku huoneen saa ihan valosallaki pilkkopimeeksi, auttaa päiväunien nukkumista :)
    Melkeen 3 tunnin päivä/aamu-unien jälkeen jumitin koneella vähä aikaa ja  sitte laitoin naapuriaupaireille viestiä jos ne haluis lähtä seuraks lenkille. Epäilyksistä huolimatta löydettiin Roosan kans paikka, mistä lenkkipolku lähtee eikä sinne menny kävelläkään ku vajaa vartti, eli just sopiva alkuverryttely. Käytiin hölkkään tunti ja saatiin kyllä ihan rauhassa lenkkeillä ku lenkkipolulla ei ollu oikeestaan ketään muita yhtä hevosta ja ratsastajaa lukuun ottamatta :) …ehkä täällä sittekki on jossain talleja! Tänään oli just täydellinen lenkkeilyilma ku ei ollu liian kylmä eikä kuuma. Keittiön mittari tais näyttää 18 astetta. Loppuverryttelyksi imuroin bureaun ja oman huoneeni.
     Mun ois myös pitäny viiä Marie tanssitunnille puoli seitsemäksi ni valmistelin sit illallisen melkeen valmiiksi et ei menis syöminen niin myöhälle, mut sit Marie ilmottikin että se pääsee kaverin kyydillä sinne joten mun ei tarvinu lähtä enää mihinkään ja ruokaki oli puolivalmista. Helppoa! Lusmuilin jonku aikaa ja laitoin sitte ruuan valmiiksi. Tänään valmistin makkaraa <3, kesäkurpitsa-sipuli paistosta ja pastaa. Oli mukava ku kaikki kehu ruokaa C: Ehkä tänään voisin pyhittää aikaa vähän Paon katsomiselle, en oo tosiaan vieläkään kerenny alkaa kattoo tota ekaa tuotantokautta, jonka jo varmaan viikko sitte bongasin perheen leffakokoelmasta. Mutta hyvä vaan ku on koko ajan tekemistä, eipähän käy aika pitkäksi :)
     Totesin tänään et 11 vuotiaaksi tuo mun hoitolapsi soittaa ihan hyvin viulua, koska mua ei vielä kertaakaan alkanu ärsyttään, ku tota soittamista voi oikeesti sanoa ihan musiikiksi, ei oo mitään vinguttamista niinku ennalta vähä pelkäsin… :) ..ja ruoan valmisteluki oli lepposta ku mulla oli livemusiikkia, ku perheen vanhin poika soitti kitaraa viereisessä huoneessa ja tais se lauleskellakki jotain. Ja itse asiassa tän perheen äiti kuulostaa tälläki hetkellä soittavan selloa tuolla yläkerrassa… vielä en ainakaan oo kuiteskaan tarvinnu korvatulppia, vaikka mulla semmosia mukana onki :D ...mut sen sijaan oon hermona ku mun netti toimii niin huonosti :(( mulla lähtee järki ku tää toimii vaan sillon tällön, skypessä puhumisestakaan ei tuu mitään ku pätkii niin pahasti ja välillä (tai no suurimmaksi osaksi) ei kuulu ollenkaan!
     Tänää ku Valérie tuli kotiin ni se kyseli kauheena et onks mulla kaikki hyvin ja oonko väsyny ja mitä kuuluu yms. ja mä ihmettelin vähä et mistäköhän nyt on kyse, kunnes Valérie sano et olin kuulemma aamulla vaikuttanu niin huonotuuliselta et se ei ollu oikeen tienny et mitä se mulle uskaltaa sanoa , ku en ollu puhunu mitään :DD sain kyllä nauraa.. okei olin mä tooosi väsyny aamulla, ja enkä varmaan siks ollu kauheena kommunikoinu, ranskaksi kommunikoiminen on muutenki vielä melko haasteellista ni väsyneena aamulla se ei kyllä kauheena suju, mut emmä nyt niin pelottava oo! Sitte se kysy vielä multa et oonko mä epäaamuihminen.. ja et oonko usein pahalla tuulella aamuisin. Varmaan pelkäs et se on ottanu tänne asumaan jonku pikku tyrannin :) onneks ei kuitenkaan!   kauniita unia <3

1 kommentti: