torstai 18. marraskuuta 2010

houkutus

Keskiviikkoilta meni mukavasti ruoan ja juoman merkeissä aina viimeisen junan lähtöön asti. Olin kyllä viittä vaille etten lähteny Jerpan ja Mäyrän mukaan semmoselle klubille johon ne oli menossa.. ehkä kaduin jälkeenpäin hiukan, mutta toisaalta 5 tunnin yöunet tuntui luxukselta tyttöjen reilun tunnin "yö"uniin verrattuna... Loppujenlopuksi oon ehkä ihan tyytyväinen että en jääny koko yöksi Pariisiin vaikka hauskaa ois varmasti ollu. 
       Tänä aamuna sitte menin normaalisti kouluun ja oli taas niin mukavaa ku meitä oli tosi vähä. Ja kuulin aivan loisto uutisen, että yks meiän ryhmäläinen palaa rakkaaseen kotimaahansa jouluna, eikä tuu enää takasin. Saattaa meidänki ryhmässä laskeutua rauha maanpäälle.... Skippasin civilisation-kurssin, koska se on niin turha ja oon ollu siellä joka kerta tähän mennessä, ni olin oikeastaan oikeutettukki olemaan sieltä kerran pois. Me siis aina vaan sen parin tunnin ajan istutaan siellä tekemättä mitään... ku tarkotus ois valmistella installaatioita. Mutta suurimmaksi osaksi kirjotustyöt yms pitäis tehä kotona. Nii eli paljo parempi vaihtoehto oli istua starbucksissa aamukahvilla Rauskun kans ja sitte kierrellä kattomassa pari kauppaa ja lafayetten naurettavat "joulu"ikkunat. Täytyy kyllä sanoa et olin pettyny. Ei siellä ollu ees yhtään tonttua ): 
       Tapasin myös jEven ja Mäyränki pikaisesti ennen ku otin junan kotiin. Kotona hengailin ja laitoin ruokaa. Söimme purjosalaattia, kanaa intialaisessa kastikkeessa ja riisiä. Kastike sai ylistyksiä ja taas sain kuulla kuinka hyvä oon laittaa ruokaa :D ...lapsoset ei tainnu hoksata et se oli valmiskastiketta suoraan purkista, toki paistoin ne kanat ihan itse!! ...ja heti ku oltiin syöty ja olin siivonnu keittiön ni lähin takas Pariisiin. Käytiin istuskelemassa yksillä Jerpan vikan pariisi-illan kunniaksi :) Ja mulla oli vielä sairaan hyvä tuuri, ku ehin vikaan, suoraan meille tulevaan junaanki, vaikka tulin asemalle pari minuuttia ilmotetun lähtöajan jälkee.. Vika junaki oli siis 10 minuuttia myöhässä. Oli mukavaa, koska jos pitää vaihtaa junaa Ermontissa, ni vaihtoaikaa on vaan 2 min, siinä ajassa ei oo paljo varaa kokeilla väärää raietta.. ja jos missaa junan ni joutuu hengaileen pelottavalla asemalla pimeässä, kylmässä ja sateessa. Ei kiva! Olin kuitenki tänään onnellisesti kotona jo ennen 12.
        Tänää on ollu kyllä mukava ja menevä päivä. Tein tosin suuren vihreen ku eksyin Camperin kauppaan... tottakaihan mä sit löysin ihanat kengät, jotka maksaa paljon, melkeen jopa liikaa. Tosin oon tässä keksinyt logiikkaa miten se rahasumma ei tuntuisi niin suurelta ja oon mm. miettiny et se on vaan parin viikon palkka, kaksien ei-niin-pahan hintaisten kenkien hinta, se vois olla joululahja itelle, ja mulla ei tällähetkellä oo ku tennareita käytettävissä, joten varpaita palelee usein yms. Mikään noista syistä ei oo vielä kuitenkaan niin pätevä, et oisin vakuuttunu siitä, et raskin ostaa ne, mutta veikkaampa et jos vielä pari kertaa käyn kuolaamassa niitä kenkiä, ni keksin varmasti, jonku vedenpitävän selityksen.. Tai ehkä keksin sen jo ens yönä jos nyt heti meen nukkumaan :)  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti