tiistai 9. marraskuuta 2010

Ihmisen unentarve on aina vartin verran enemmän

Nukkumishommiin on menny suurimmalta osalta tää päivä. Aamulla käväsin sen verran muka hereillä että söin aamupalan, mutta jatkoin sitte uniani yli 12sta. Olipa ihana vaan nukkua! Herättyäni sitte katoin vähä telkkaria, netistä Kadonneen jäljillä ja sitte valmistin itelleni herkullisen lounaan. Stä ku oli ollu niin reipas koko aamun ni ansaitsi kunnon salaattilounaan paistinperunoilla. Nami! Syötyäni jumittauduin joksiki aikaa koneelle, ennen ku sain itteni raahattua yläkertaan imuroimaan lasten huoneita ja raahaamaan pyykki vuoria toisesta ja kolmannesta kerroksesta kellariin. Normaalistihan pyykkikorienkanto on iha ok hommaa, mut mun käsilihaksen on jostain kumman syystä vähän kipiät, kiitos eilisen jumpan, ni portaiden kiipeileminen ylös alas korien kanssa tuntu tänään ylitsepääsemättömän raskaalta. Sain kuitenki hommat tehtyä, ja taas melko ennätysvauhtia...
       Marie tuli koulusta normitapaan joskus 4 aikaan ja sen jälkeen oon pessy koko ajan pyykkiä. Tai no siis aina tunnin välein oon käyny laittaa uuden värisen kasan pyykkejä koneeseen ja datannu odotellessa. Reipasta! Reilun puolen tunnin päästä pitäs alkaa laittaa ruokaa, mut sitä ennen  mulla ei oo mitään varsinaista tekemistä, melko tylsää siis. Aion tänään laittaa ruuaksi porkkanaraastetta, tomaattiuunikalaa ja broccolia. Toivottavasti siitä tulee hyvää, koska oon erittäin nälkäinen jo nyt... Sit syönnin jälkeen mun pitää hakee Marie musiikkikoululta ja jos oisin oikeen nopee siivoomaan keittiön ni voisin käydä pienellä kävelyllä samalla reissulla, nii ja jos ei sada. Täällä on nyt nimittäin vissiin alkanu se ranskalainen talvi, ku sataa vaan koko ajan ja on koleaa. Mikäs sen mukavampaa!!  Ehkä mä yhen talven kestän tämmöstä, ens talveksi meen sitte johonki tosi lämpimään tai sitte jonnekki missä on oikeesti talvi (=paljon lunta ja sopivasti pakkasta)
       Nii ja mitä vielä tähän ranskalaiseen talveen tulee, ni mun mielestä on ihan kamalaa et täällä tulee pimeä jo 5n jälkeen... Toki tuleehan se pimeä suomessaki aikasin, mut täällä se jotenki on paljo pimeämpää pimeää. Eilenki ku tulin jumpasta ni välillä tuntu oikeesti että ei eteensä nää... joka ehkä johtuu siitä et ranskalaiset säästää katuvaloissa ja ne ei oo kauheen laajalta alueelta valaisevia. Musta oli myös outoa, että täällä moottoriteitä ei oo lamputettu. Kaikki (ainaki melkeen) on pimeitä... Oli pelottavaa istua autonkyydissä pelkääjän paikalla, sillon ku mentiin sinne Normandiaan.. Sato enemmän ku mä oon ikinä nähny satavan, tie oli ihan pimeä, eikä metsän ja tien rajaa näkyny ollenkaan. Ompahan taas yksi asia enemmän, mitä osaa suomessa arvostaa!

2 kommenttia:

  1. Joo hyi kamala tätä talvea, eilen oli ihan järkyttävää kun oli koulua, yäääääk. Ja oon huomannut saman jutun ton pimeyden kanssa. Kai sen kestää, toivotaan vaan että jouluna Suomessa on paljon lunta!! :--D

    VastaaPoista
  2. ..nii. kyllä tätä jouluun asti kestää sen voimalla et pääsee jouluks kotiin <3 mutta toivottavasti sitte alkuvuodesta ois ees vähä talvista ja sitte tuliski jo ihana kevät ja kesä :)

    VastaaPoista