torstai 21. lokakuuta 2010

C'est bizarre!

Herätys on kiva päivä tänään, herää jo!
En tiiä pidänkö mä täällä heräämistä jotenki tärkeempänä, ku mitä esim. lukio aikoina, tai töissä ollessa, mutta oon huomannu et herään melkeen, joka aamu minuutin tai pari ennen ku kello soi. Tänäänki heräsin jo 6.58 vaikka kello olis soinu vasta kaks minuttia myöhemmin. Se on aika kivaa, koska sitte yleensä on paljo pirteempi olo heti aamusta, ku on saanu herätä ite, eikä säikähtäny hereille syvästä unesta. Mutta ihmettelen kyllä syvästi, miten osaanki aina herätä oikeana aamuna oikeeseen aikaan, koska maanantaina herään 7ltä, tiistaina varttia vaille 8, keskiviikkona puoli 9n jälkeen, torstaina 7ltä ja perjantaisinki yleensä vasta lähempänä yhdeksää... Outoa on tai c'est bizarre, niinku ranskalaiset sanoisi. No mutta sopiihan se mulle, tuntuu vaan jotenki oudolta, että mun sisäinen kello tietää melkeen aina millon mun pitää nousta.  
       Rebekka tuli hakemaan mua 7.45 ja lähetiin sitte kouluun. Ulkona oli ihan hemmetin kylmä ja autojen ikkunat oli jäässä/kuurassa, siis hei oikeesti, mä tulin aupairiks ranskaan, en minnekkään pohjoisnavalle!!!! Ikävöin syväti mun Pampaksia <3 Koulussa oli tänään kuitenki ihan normimukavaa, vaikka meinattiinki jäätyä jääkylmässä, ja myöhässä olevassa junassa. Tää lakko ei ilmeisesti ota loppuakseen, tää on kestäny jo 11 päivää ja loppua ei näy. Tosiaan alussa oli vaan junien ja metrojen kanssa vähä ongelmia, nyt lakko on sulkenut kaikki bensa-asematki, joten viimestään ens viikon alussa meidän kaikista autoista on loppunut bensa, eikä vanhemmat pääse töihin. Ja tänään myös kuulemma koulujen kokit on menny lakkoon, joten lapset ei saa edes ruokaa koulussa, mikä tietää bensan puuttumisen lisäksi paljon ongelmia vanhemmille ja aupaireille... Onneks tän perheen lapset käy kaikki yksityiskoulua, eikä niitten koulun käyntiin vaikuta lakkoilut, ainakaan vielä. Tosiaan jotkut aupairit joutuu vahtii lapsia päivisinki, ku koulut on suljettu. Oppii arvostaan suomalaista lakkoilemattomuutta.. 
       Koulun jälkeen käytiin Mäyrän, Rebekkan ja Anniinan kans lounaalla Paulilla <3 Lounaan jälkeen meillä oliki jo Rebekkan kans melko kiire junaan, johon ainaki Rebekkan oli ihan pakko keretä, koska muuten sen lapsonen ois jääny hakematta koulusta... Jouduttiinki sit ottamaan muutama ripeä juoksuaskel metrotunneleissa ja juna-asemalla. Tosin ihan turhaan, sillä juna oli myöhässä ja kerettiin jopa odotella sitä junaa varmaan 5 min :)  kotona lajittelin alkuviikosta pestyt pyykit lapsien huoneisiin ja pesin pari koneellista lisää pyykkiä. Illalliseksi laitoin tänään salaattia, riisiä ja kanaa a la eve. Hostmama kyseli, mistä olin löytäny sen reseptin, ku oli niin herkullista, mutta pahoittelin ja sanoin että resepti on ihan vaan mun päästä kotosin ja samantien ku olin sen tehny, olin jo unohtanu mitä kaikkea siinä oli, ainaki melkeen! :D  
        Tänään oon myös kerenny tehoskypettää. Puhuin pitkän puhelun Jennyn kans, oli ihana puhua pitkästä aikaa, ja huolimatta siitä et toinen on Tampereella ja toinen Pariisissa ni hetken tuntu niinku ois istuttu normi tapaan Jennyn sohvalla, tai tervasoihdussa, tai nukessa tai jossain tutussa paikassa vierekkäin niinku aina ennen. On ihana huomata, että välimatkalla ei oo yhtään mitään väliä, ku on kyse kaikista ihanimmista tyypeistä <3  Illan päälle kerkesin puhua äitin, ja vähä iskänki kans, pitkän puhelun, ku skype kerranki kuulu melkeen hyvin, (mitä se ei yleensä tee porukoiden kanssa jutellessa). Kotonaki kuulosti kaikki olevan hyvin, huolimatta siitä et kaikki lapset, lukuunottamatta puppea, on karannu maailmalle (: Nyt voisin kattoa vähä america's next top modelia iltapalaksi ja mennä sitte nukkumaan! Öitä pullanmurut <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti