maanantai 18. lokakuuta 2010

Lundi

Rebekka tuli hakemaan mua kouluun joskus puoli kahdeksan jälkeen ja otettiin sitte 7.52 juna Pariisiin. En tiiä oliko lakon aiheuttamaa vai miks, mutta juna oli joka tapauksessa myöhässä melko paljo. Myös metrot oli niin täynnä, että ei taiettu kummaltakaan pysökiltä päästä ekana tulevaan metroon vai jouduttiin skippaamaan pari että mahuttiin kaiken muun väenpaljouden kans sulloutumaan nuihin maan alla vilisteleviin, hyvin käteviin kulkupeleihin. Tosin tänään siellä oli ihan liikaa porukkaa. Rebekka oli tänään ekaa kertaa pariisissa, ja kysyki kauhuissaan et onko tää aina tämmöstä. onneks ei! Kouluun saavuttiin tyylikkäästi akateemisenvartin verran myöhässä. kurssi tuntuki, ehkäpä juuri myöhästymisen johdosto tosi lyhyeltä tänään. 
       Koulun jälkeen meiän civilisation-ryhmän oli tarkotus tavata ja tehä installaatiota vähä valmiimmaks, mut paikalla oltiin vaan minä ja Anna, joten ei sitte laitettu tikkuakaan ristiin istallaation suhteen, jonka siis meidän ryhmä tekee postiluukuista/postista pariisissa.  Ryhmätyö sijaan lähdin sitte Rebekkan kans ostamaan sille kurssikirjaa ja sen jälkeen käytiin pikku kävelyturnee Citéllä ennen ku otettiin juna tänne meiän paikkaan. On oikeen mukavaa ku Rebekalla on samaan aikaan kielikoulua ja se ei asu kauheen kaukana musta ni ei tarvi enää yksin aamusin kulkee kouluun :)
       Kotona oon katsonu DHta ja musisoinu Marien kanssa, tosin toi jälkimmäinen käy välillä vähän tylsäksi, ku mä en sais soittaa mitään, mun pitäis vaan  kuunnella :) ...aina jos mä alan soittaa vaikka kitaraa ni Marie siirtyy pianon ääreen ja sanoo mulle vaan et kuuntelekuuntele!! No-o mut mikäs siinä.. Mun viikon kohokohta oli taas tänään, ku sain laittaa makkaraa ruuaksi :D nii ja oli meillä kesäkurpitsaaki ja salaattia :) Nyt on todenteolla saapunu syksy pariisiinki, täällä on ollu nyt pari päivää ihan sairaan kylmä, musta tuntuu et haisulitakki käy pidemmän päälle turhan ohueksi... täytyy siis ostaa uusi takki! ja pipo ja paljon villapaitoja et en jäädy tänne huusholliin, nii ja mulla on tosiaan vaan tennareita mukana. Pampakset haluaisin tänne heti, mutta ehkä ostan jotku muut kengät nyt ja otan ne sitte jouluna mukaan :)  Ootan innolla salikorttia, koska siellä salilla on sauna <3 lämpimiä unia! (:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti