tiistai 19. lokakuuta 2010

punasia pulun jalkoja ja silleen...

Aamulla sen sijaan, et oisin tiistaiseen tapaani menny melkein suorilta herättyäni päiväunille, suuntasin Pariisiin katsomaan kuuluisaa nähtävyyttä, Mäyrää. Me, kaikkien yllätykseksi, söimme ja sitte söimme vähän lisää. Tosin ei mitään sokerista.... tosin voin määrästä ei sitte puhuta. Ollaan siis Lillin innoittamina sokerilakossa, jonka ideana on kai päästä eroon sokeririippuvaisuudesta. Tosin mä en tiedä toimiiko se kauheen hyvin, koska meillä on jo pitkä lista, mitä aiotaan mennä syömään sitte ku lakko päättyy, ja senhän ois tosiaan tarkotus kestää vaan 2 viikkoa. Tosin musta tuntuu et saatan joutua, siis mun ehkä on melkeen pakko luovuttaa jo ens viikolla, koska näillä lapsilla on loma ja se tarkottaa et Marie leipoo varmaan joka päivä jotain herkkuja.... Bongailtiin myös ällöttäviä pulujen jalkoja, jotka Mäyrän mukaan näytti kantavan jotain naamaa ja sisuskaluja syövyttäviä tauteja ja silleen...! oikeesti ne pulujen jalat on ehkä oksettavinta mitä oon hetkeen nähny... Oli siellä onneks joukossa myös jokunen pulu, jolla oli tosi söpöt punaset jalat...
        Onnistuin taas tänään missaamaan sen junan millä olin suunnitellut tulevani kotiin Pariisista... Vietin  sitte semmosen rattosan tunteroisen Gare du nordilla. Se paikkaa alkaa pikkuhijaa tuntua kotoisalta ku oon siellä muutamaan otteeseesn junaa odotellu :P Vihdoin ku pääsin kotiin, imuroin lasten huoneet ja ulkoilutin roskat. Pesin myös pari koneellista pyykkiä illan mittaan, samalla ku tein ruokaa. Ruoaksi tänään nautimme perunoita (tein elämäni ekan kerran perunoita cocotte minutessa siis höyrykattilassa, ja ne onnistu!! jeeee), kalaa ja ihmekastiketta, joka oli niinku valkokastike, jossa oli kananmunaa. Se oli erittäin hyyvää, ainaki jos vertaa semmoseen oksennuksen näköseen, jota oon joskus koulussa joutunu syömään. 
        Pojilla oli tänään harvinaisen hauska illallinen, ne nauro taukoamatta varmaan puol tuntia, ja mulla ei ollu suurimmaksi osaksi hajuakaan mille... :D suutäynnäruokaa-nauramis-ranska ei oo vielä ihan auennu mulle! Syönnin jälkeen hain Marien musiikkikoulusta.. Tänään voisin mennä oikein ajoissa nukkumaan ja nukkua pitkät yöunet, sillä huomenna on taas aupairejenkauhupäivä, keskiviikko! öitä <3 p.s tänään on muuten tasan 2 kuukautta siihen ku tullaan Mäden kans Ouluun lomaileen! 

2 kommenttia: