keskiviikko 13. lokakuuta 2010

Sen minkä pystyt teettämään muilla, älä tee sitä itse

Kello soi tänä aamuna onneks vasta puoli 9 ja siltikin sain syödä ihan rauhassa aamiaisen, muut oli lähteny siis jo, ja Valérie ja Marie nukku :) Mikäs sen mukavempaa ku syödä kaikessa hiljaisuudessa yksin aamiaista ja katella takapihan lintuja... lukisin toki sanomalehteä mieluummin ku tuijottelisin lintuja, mutta ranskassa ei kai oo ollenkaan tapana, et lehdet tulis aamulla kotiin, vaan ne jotka haluaa niitä lukea, ni joutuu hakemaan omansa työ-/koulumatkalla jostain kioskista. Tyhmää!
    Tänään oon oikeesti melkeen koko päivän "tehny töitä". Ku olin saanu siivoushommat tehtyä tältä päivältä ni purin ruokaostokset ja aloinki jo tekee lounasta. Lounaaksi tein purjosalaattia,bettes-gratiinia (en tiiä yhäkään ton kaviksen nimeä suomeksi) ja ison omeletin. Omeletti oli vaan kuulemma "väärin" tehty, tai siis ranskalaisittain tehty on ns. raaka.  No se oli omeletti mun makuun, sillä en kauheena tykkää mistään mikä on raakaa, oli se sitte kalaa tai kananmunaa.. Kaikki muut oli kuitenki tyytyväisiä paitsi JB, joka inhoaa bettestä :D haha raukalle tais jäädä nälkä! Marielle oli tänään "couvert" -vuoro, eli siis joka päivä joku noista lapsista kattaa pöydän ja sit syönnin jälkeen laittaa astiat koneeseen ja pyyhkii pöydän. Helpottaa mua aika paljon :) No pelleiltiin sitte vähä aikamme kuluksi Marien kans ja otettiin aikaa kuinka nopeesti pystytään siivoo keittiö... (ja taka-ajatuksena ei ollu ollenkaan se, että Marie auttaa mua enemmän ku sen kuuluis :D), mut leikki vaihtu loppujenlopuksi siihen, et kumpi saa nopeempaa hoidettua oman osuutensa keittiön siivoamisesta... Lopputulos oli se, että Cocotte minute oli flygelin päällä olohuoneessa, lautaset ympäri keittiötä ja haarukat ja veitset ympäri keittiötä!! et ei tainnu kyllä loppujen lopuks olla kauheen nopeeta tuo meidän siivous.. C: 
       Siivous ja tavaroiden kätkemisleikin jälkeen mulla oli ns. vapaa-aikaa, mut jotenki keskiviikot on aina semmosia, et musta tuntuu et mun pitäs koko ajan tehä jotain hyödyllistä, ku Valérie on kotona... Tosin se nukku kyllä tänään parin tunnin päikkärit, et ei se varmaan multakaan mitään kauheeta aktiivisuutta oikeesti oota.. itellä on vaan koko ajan semmonen varpaillaan oleva fiilis, ku periaatteessa mulle on merkattu keskiviikoiksi 10 tunnin työpäivä.. Päivällä leivoin omppupiirakkaa, luin ranskalaisia sarjakuvia ja kuuntelin Matt Costaa. Täydellistä hyvänmielen -musiikkia :) Illalliseksi tein salaattia, kanacurrykastiketta ja riisiä. Jälkkäriks sitte syötiin omenapiirakkaa. Herkullista oli! 
       Oon miettiny, että onkohan mahollista nukkua varastoon, koska musta tuntuu et tällä viikolla en oo ollu ollenkaan väsyny vaikka oon nukkunu vaan jotain 7 tai max. 8 tunnin yöunia.. Nii mietin että oiskohan sillä vaikutusta et nukuin viikonloppuna varmaan 18 h vuorokaudesta molempina päivinä. Et ehkä ne "ylimääräiset" nukutut tunnit on nyt kertyny jonnekki univarastoon :D   ..ja oli muuten mukava yllätys äsken, ku tajusin, et olin unohtanu laittaa lakanat, jotka olin pessy, takas yhen lapsosen sänkyyn. Kipusin siis yläkertaan laittamaan niitä ja ilokseni huomasin et Valérie oli jo laittanu ne :) Kävin sit kiittämässä Valérieta ku se oli laittanu ne mun puolesta (ja ehin jo aatella, et se oli aatellu et oon unohtanu ja sit ois vähä semmonen ärsyyntyny, mut ei) ja se vaan sano et ei mitään, ei siitä ollu mitään vaivaa! Tuli tosi hyvä mieli. Pienetki asiat vaikuttaa oikeesti tosi paljo :) ...ja koska Matt Costan tuotanto on melko lailla läpikuunneltu tän päivän aikana vaihdan läksyjen teon ajaksi soimaan Ronan Keatingiä, sopivaa nukkumiseen valmistautumismusiikkia (: Mulla on niin ikävä mun kaikenkarvaisia mangusteja, uunoja ja muita torveloita! Kauniita unia rakkaat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti