keskiviikko 6. lokakuuta 2010

lahja ulkomaailmasta

Tänään oisin voinu melkeen päästä muutaman ruman sanan, mutta onneksi en ranskaksi osaa...!
        Aamulla olin oikeen pirteenä siivoomassa jo omaa huonettani siinä vaiheesa ku Hostmama vasta heräs. Siivosin oman huoneen loppuun ja alotin vasta sitten tekeen keskiviikon kotitöitä. Tein kaikki hommat niinku kuuluuki ja vaihoin parin lapsukaisen lakanatki. Olin tosi hyvällä tuulella huolimatta siitä että kello oli jo yks ja olin aamu puoli yhdeksästä asti oikeestaan vaan siivonnu. (tosin suurimman osan ajasta omaa huonettani) Mutta siinä vaiheessa, ku Valerié tuli kaupasta ja alko tekee lounasta kauheella tohinalla ja stressaantuneesti, meinas munki hyväntuulisuus kaikota...En ymmärrä, mitä väliä sillä on että onko lounas valmis 13.00 vai 13.30 jos kellään ei oo mihinkään kiire eikä kukaan oo kuolemassa nälkään! No mut tänään se, et lounas oli vähä "myöhässä" (mistä???) ni oli aika kamalaa... Sitte kuulosti jo siltäki etten ois tänään saanu siivota omaa huonettani ku siihen meni niin kauan aikaa että lounas on myöhässä. Tai siis Valérie totes et ois parmepi jos siivoisin oman huoneen aina joku muu viikonpäivä, ku nyt kerta lounaski on myöhässä...Kummastelen vieläki et mistä se lounas myöhästyy???  Nii ja pyykkikoneelle ei tee hyvää että sitä pyöritetään monta kertaa putkeen....... eli en siis ois saanu pestä omia lakanoitakaan,.. Jooo... Mulle on kyllä aikasemminki sanottu et mielellään vaan 2 koneellista pyykkiä putkeen, koska kone on jo vanha...mut tää päivä nyt oli vaan yks pieni poikkeus... Mut musta se on vaan niin turhauttavaa ,vaan istuskella keskiviikot kotona ku periaatteessa oon koko päivän töissä ni en oikeen viitti lähtäkään mihinkään ja sepäs onki oikeen hyvä syy siivota omaki huone sillon, ku ei muissa kotitöissä mee ikinä kovin kauaa.
       No joo, en onneks tullu pahantuuliseksi, vaikka en tosta Valérien tyylistä hermoilla oikein pidäkkään. Ei se mitään ilkeesti sano eikä mulle oo kertaakaan korottanu ees ääntä (mitä se tekee lapsille aika usein,,,) mutta mua vaan ärsyttää tommonen turha hermoilu, joka ei auta yhtään mitään eikä ketään. Onni siis et Valérie on kotona vaan keskiviikot ja pe-aamupäivät... muulloin me ei sitte paljo nähäkkään, ku oon viikonloppusin aina karkuteillä! Valérie ehti myös huomauttaa siitä että olin jättäny imurin aulaan... sekin mua vähän ärsytti, koska olin jättänyt sen siihen vaan, koska olin aatellu hyvää hyvyyttäni imuroida alakerran (jonka siivoja siivoaa normaalisti), nyt ku siivooja ei tällä viikolla käy.. Mutta eipä se sitä voinu tietty tietää! Ja nyt ku kirjotan tätä nii tajuan, et oikeesti missään mitä Valérie sano mulle tänään ei ollu aihetta ärsyyntymiseen, mut mua vaan ärsyttää ylipäätään semmonen hösötys, ku on muka kiire.
        Illalla juuri ku olin alottelemassa laittaan ruokaa ni postimies toi mulle ovelle asti ison paketin, lahjan ulkomaailmasta. Ilahduin erittäin paljon! Paketin mukana tuli kortti, jossa oli 2 koiranpentua ja mulle tuli ihan kauheen ikävä mun Puppea <3 entä jos ottasin sen joulun jälkeen mukaan tänne? ...tai sitte en, ei se varmaan tykkäis lentokoneessa matkustamisesta.  Vaikka paketti ei Puppea sisältänytkään ni ruisleipä ja salmiakki kyllä pelasti mun päivän :) Kiitos mama ja iskä <3 lapasetki tulee varmasti pian tarpeeseen ku ilmat kylmenee..  Harvemmin ootan illalla aamua, mutta tänään mulla on erityinen syy oottaa huomista aamua ja se syy ei todellakaan oo se et mulla on huomenna 4 tuntia koulua... vaan se, että mä saan tehdä aamupalaksi ihanan ruisleivän, jonka päällä on tuorejuustoa, ehkä kurkkua ja tomaattia... Mulla on ollu niin ikävä oikeeta leipää (: Voisin mennä vaikka heti nukkumaan niin aamu tulis nopeemmin... yöt!

2 kommenttia:

  1. Ymmärrän täysin miltä tuo tuntuu! Munkaan hostäiti ei huuda mulle tms, mut esim. tänään kun taittelin _puhtaita_ pyykkejä, kalsarit ja jotkut rätit ei olis saanut "sekoittua". Ainahan ne vaatteet siellä korissa toisiin vaatteisiin koskee??? Jos vaan voisin olla viikonloput poissa niin helpottais kummasti, mutta musta alkaa tuntua etten tuu näkemään Ranskassa paljon muuta kuin tän talon. :D

    VastaaPoista
  2. joo siis viikonloppusin on kyllä aina pakko päästä jonnekki tuulettuun, niin mukavia ku nää ihmiset onki ni silti!! Tosin ootan kauhulla tulevaa viikonloppua ku oon kipee ja pitäs varmaan levätä täällä kotona enimmäkseen!

    VastaaPoista