perjantai 1. lokakuuta 2010

eka yhteenotto!

Nukuin tänään taas vähä pidempään, johonki puoli 9 asti. Sain nautiskella rauhassa aamiaisesta, ku kaikki muut oli lähteny, paitsi hostmama, joka nukku vielä siinä vaiheessa. Valmistauduin henkisesti viettämään aikaa Valérien kanssa koko aamupäivän, ku normaalisti perjantaisin sillä alkaa työt vasta joskus 1 jälkeen, mutta onnekseni Valérien täytyki mennä töihin jo heti aamusta ni sain olla rauhassa yksin kotona. :) Mietin hetken josko oisin menny vielä takas nukkumaan, ku oli vähä outo, voimaton olo.. pelkäsin et oon tulossa kipeeks. Ku päätä alko jyskyttää ja pulssi nousi ku vähäki teki jotain. Jatkounien sijaan päätin tehä päivän työt pois alta heti aamusta ja aloinki siis imuroida ja järjestellä telkkarihuonetta. Jossain vaiheessa väsymys kuitenki vei voiton ja istahdin hetkeksi sohvalle ja jotenki olin vaan nukahtanu siihen. En kuitenkaan ehtiny nukkua kauheen kauaa ku sitte taas jatkoin siivousta. Mulla ei oo koskaan menny niin kauan ton yhen huoneen siivoamisessa...  
       Pienen dataus/skypettely tuokion jälkeen menin pesemään eilen pohjaanpalanutta kattilaa loppuun, mutta ilokseni huomasinki että siivooja oli jo hinkannu sen puhtaaksi.. jee! Ja en tiiä miks, mut siivoja oli innostunu tänään ulkoiluttaan roskatki mun puolesta :) Siinä sitte paremman tekemisen puutteessa pesin oman, aika suureksi kasvaneen pyykkivuoren ja jotain muiden pyykeistä kans pois. Ja jopa silitinki lasten vaatteita :)  Mun siis kuuluu silitää lasten vaatteet ja siivoja silitää vanhempien vaatteet, onneks, koska tuo isä käyttää vaan kauluspaitoja ja suoria housuja töissä.... mulle silittämistä ei todellakaan oo paljo, sillä vaan tosi harvat noista lasten vaatteista tarvii silitää. Silitin tosiaan toista kertaa täällä oloni aikana ja yhteensä oon silittäny ehkä max 10 vaatetta joten ei paha kuukausi saldo :) 
       Kolmen aikaan Roosa tuli meille ja lähettiin käymään Tavernyn Auchanissa. Se on semmonen ihan sairaan iso, melkeen liianki iso kauppa. Liian isolta se tuntu siinä vaiiheessa ku ei osattu valita mitkä sukkahousut kannattais ostaa, ku vaihtoehtoja oli ainaki sata liikaa. Mut taas toisaalta halpa ja tosi iso viinihylly teki meidän hyvin iloisiksi :) Onhan se aika kiskontaa kun skumppa pullosta pitää pulittaa melkeen euro!!! Sorruttiin myös ostamaan jotain herkkuja palkinnoksi siitä et jäätiin molemmat tänään kiltisti kotiin. Testasin myös kuinka läheltä parkkipaikan kärryjenjättöpaikan seinää voi ajaa. Aika läheltä, koska sivupeilit on hyvin taipuvaiset.. Täällä olon ajan eka yhteenotto seinän kans, muttei toki vika, sillä illalla, ku lähin viemään poikia miekkailuun. peruutin meidän puskaan ja siellä oli jotain kovaa eessä,  Hups! Onneks nää ei oo mitenkään hysteerisiä noitten autojen suhteen, Pitouki (hostisä) vaan naureskeli mulle (: 
        Tänään valmistin päivällisen vähän paremmalla menestyksellä, ku eilen. Laitoin ruoaksi sellerimajoneesisalaattia, kalaa, haricot vertsejä (pitkiä papuja, joille ei oo kai mitään fiksua nimeä suomeksi) ja tillikastiketta. Oli hyvvää ! Ruoan jälkeen tosiaan vein pojat sinne miekkailuun ja sain aploodit kyytiläisiltä, koska mun ei tarvinnu kertaakaan pysähtyä punasiin valoihin... aivan ku se ois musta kauheena kiinni et mitä väriä ne valot millonki näyttää :D Ku ajelin yksin takasi ni laitoin radion täysille ja kailotin kauniisti mukana. Tulipa kotosa fiilis. Toi onki yks asia, mtiä kaipaan suomesta, et ajaa yksin (tai yhen uunoni kans <3) autolla, radio täysillä ja voi laulaa niin lujaa mukana, että melkeen radionki ääni peittyy. se on vapauttavaa, kannattaa kokeilla! 
        Nyt voisin hakea, jonku hyvän leffan ja mennä kattoo sitä mun pikkupikku telkkarista ja syödä herkkuja :) ihanaa ku huomenna saa nukkua niin pitkään ku haluaa.Vaikka mun sisäinen herätyskello herättää mut todennäkösesti silti suht aikasin, ku jotenki tuntuu et pitäs herätä ihmisten aikoihin aamupalalle niinku kaikki muutki... Vaikka tiiän ettei kukaan täällä välitä jos nukun vaikka koko päivän, mut silti jotenki tuntuu oudolta nukkua lounaaseen tai sen yli.. vaikka oon mä noitaki vaihtoehtoja kokeillu muutamaan otteeseen. Hauskaa viikonloppua murut <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti