maanantai 25. lokakuuta 2010

verissä sormin

Olin laittanu kellon vasta kymmeneksi soimaan, ku lapsilla tosiaan oli tänään eka lomapäivä, ni ajattelin et neki nukkuu pitempään... ja voin itekki vähä huijata ja nukkua kans. Mulla kuitenki tuli huono omatunto aamulla, ku kuulin et vanhemmat oli lähössä töihin ja päätin nousta muka reippaana aupairina aamupalalle jo puoli 9. En siis oikeen ollu varma, et pitääkö mun herätä normi aikaan vaiko ei.. No ehkä mä tänään kysyn et tarviiko mun nousta huomen aamulla vai ei ni voin hyvällä omalla tunnolla joko nousta tai sitten vielä paremmalla omalla tunnolla nukkua :D 
      Aamupäivä meni leffaa Väärät juuret tuijottaessa. Leffa oli ihan hyvä, ehkä vähä turhan perus suomalainen masis leffa, mutta oli kiva kattoo kuitenki, ku elokuva on kuvattu oulussa ni oli tosi paljo tuttuja maisemia. Laitoin lounaaksi pasta-tonnikala salaattia, jota onneks jäi yli, joten huomenna mun ei tarvi ku vaan vähä jatkaa sitä salaattia ja tadaa,  huominenki lounas on valmis. Iltapäivällä sitte lähettiin Enghien les bainsiin kattoo leffaa. Moi, moche et mechant oli just niin hyvä ku olin sen kuvitellukki olevan eli huippu :D sain ainaki nauraa, vaikka en ranskankielisen dubbauksen takia ihan joka sanaa ymmärtänykkään. Leffan jälkeen otettiin juna takasin kotiin. Jouduttiin oottaan junaa 12 min ja Marie ois siinä ajassa välttämättä halunnu käydä jossain kaupassa... ja koska mä sanoin et ei keretä ja et ootetaan sitä junaa vaan siellä asemalla, ni Marie sitte mökötti kotimatkan :D ...noo uskon et mäki oisin 11-vuotiaana tehny niin.. tai sitte en, en tiiä. Välillä aina tuntuu et Marie on kauheen vanha jo ja sen kans voi jutella ihan oikeistaki jutuista, mut sitte välillä aina tulee noita tommosia muistutuksia siitä, et on se sittenki vielä ihan pikkunen. Mut onneks se kuitenki vaan mökötti, joku vielä pikkusempi lapsi ois varmaan alkanu kiukutteleen ja itkemään :D 
        Illalliseksi tein salaattia, lihapullia, uunitikkuperunoita ja dippiä. Syötiin kaikki yhessä, lukuunottamatta PLa ku se lähti ravintolaan joittenki kavereitten kans. Ruoka sai paljon kehuja ja kaikki oli hyvin tyytyväisiä :) En ymmärrä miten musta on tullu niin tumpelo, onnistun vuodattaan verta lähestulkoon joka päivä, ku laitan ruokaa. Eilen taisin viiltää säilykepulkilla viiltoja käteen ja tänään leikatessa leipää leikkasin myös sopivasti vähä mun sormeaki ja sitte onnistuin vielä sotkemaan taidokkaasti lattian verellä, niin että näytti niin ku jotain vähä suurempaaki ois sattunu... On tää aupairin työ kyllä rankkaa ku verissä sormin pittää siivota ja ruokaa laittaa. Säälikää mua :D ...Nyt voisin taas kattoa jonku leffan aikani kuluksi (oon tän parin kuukauden aikana kattonu varmaan enemmän leffoja ku suomessa viimesen vuoden aikana yhteensä) ja mennä sitte nukkumaan. Huomenna pitäs mennä tekemään sopimus Vital formiin ja ehkä vois kävästä pariisissa tai jotain muuta mukavaa :) Huomiseen!

1 kommentti:

  1. Vitsi mä sain kyllä nyt inspiksen laittaa itellekki ruokaa ku on tässä taas menny tovi et oisin syöny mitään kunnollista :D
    henkka

    VastaaPoista