maanantai 4. lokakuuta 2010

jouluu on joo-o ovella...

Herätyskello soi tänään jo 7.00 ja olin ehtiny nukkua vaan reilu 7 tuntia ja mun mittakaavassa se on aivan liian vähän. Ainakin verrattuna mun normaaleihin 9 tunnin yöuniin... Kerkesin koululle ajoissa vaikka mulla oli hiukan ongelmia löytää se paikka, enhän mä siellä vielä montaa kertaa oo käynykkään. Sitä ku unenpöpperössä (aika tyhmä sana muuten iha silleen btw) nousee metrokäytävästä ja lähtee käveleen väärään suuntaan... hyvä pevee! No sainpahan pienen piristävän aamulenkin siinä sitten samalla. 
       Koulun jälkeen lähin oikeestaan heti kotiin, ku oli niin väsyny ja vähä kipee olo.. Juttelin kuitenki parin kaverin kans ja sovittiin et mennään torstaina sitten kahville. Kotona löhöilin vaan sohvalla ja katoin leffaa. Tänään katoin Märden suositteleman The reader leffan ja se oli kyllä tosi hyvä. Leffan jälkeen leikittiin imurihippaa Marien kans ja samalla sitte imuroin Tv-huoneen... Kuulin muuten tänään kauhu-uutisen: siivoja ei käy tällä viikolla ni mun pitäs vähä niinku imuroida extraa. Tai no Valérie esitti asian niin, että jos mä haluan ni voin imuroida enemmän... mitään en oo ikinä niin paljo halunnukkaan ku imuroida kaiket päivät :D 
      Päivälliseksi laitoin tänään kanaa (uunissa) ja bettesgratiinia. Mulla ei oo mitään hajua, mitä noi bettesit on... en oo ikinä suomessa tavannu moisiin eikä niille löytyny sanakirjasta käännöstä. Semmosia jotain salaatin ja kaalin ja sipulin ja juuresten välimuoto... Gratiini oli jokatapauksessa oikein hyvää. Alkuruoaksi tein porkkanaraastetta, joka oli vielä normaalia parempaa, koska lisäsin sekaan ranskalaiseen tapaan kuullotetun sipulin ja tottakai viinietikkasinappiöljykastiketta :) namii!
       Nyt pitäs varata lennot jouluks suomeen. Apua.. siihen ei oikeesti ees oo enää kauheen kauaa!  Kohta vois laskee et kuin monta päivää on joululomaan :) Taidetaan ottaa mäyrän kanssa samat lennot ettei tuu koneessa tylsää :) tämän hetkinen tilanne on se että Air balticilta sais halvimmat lennot, mut toisaalta niillä on kyllä sitte pisimmät lentoajatki tai no siis oottelu ajat lentojen välillä.. oon kuitenki tosi ilonen tällä hetkellä, koska aikasemmin luulin et mä pääsisin lähtemään vasta tyyliin jouluviikon tiistaina mut pystynki lähtee jo viikonloppuna :) Pari lisäpäivää Suomessa ei oo yhtään pahitteeksi et ehtiin vajottaa kavereitten kans taas puolen vuojen eestä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti